1 van mijn pony's gaat aan de platte mest bij het geven van bietenpulp (Speedibeet). Het is belangrijk dat hij om de 4 weken een kuurtje psylliumzaad krijgt, maar tussen zijn vitaminenbrokje eet hij het natuurlijk niet op. Helaas, want hij is echt gek van bietenpulp.
Vitalbix Nutrimash en Agrobs Alpengrun Mash is geen optie, want dat lust hij niet (hij is een viesneus wat betreft voeding). Grasmix (wiesencobs geprobeerd) is hij ook niet zo een fan van.
Zijn er nog andere (gezonde) tips waar ik het psylliumzaad mee kan mengen, die door de meeste paarden wel smakelijk gevonden worden? Liefst laag in suiker en zetmeel. Momenteel uit pure noodzaak de slobbermash van Pavo gemengd met een kleeeiiinn beetje bietenpulp, maar dat is zéker niet de gezondste optie, dus ik zoek asap een alternatief. De fibermix van Vitalbix plakt niet genoeg aan het zaad, dus ik denk dat ik echt wel op zoek moet gaan naar iets "nat" zoals een slobbertje waarbij ik het op het laatste moment kan toevoegen.
Iemand suggesties?
PS: andere vormen van psyllium zoals pellets hoeven niet aangeraden te worden. Dit is in samenspraak met de kliniek en ik wil niet van de zaadjes afstappen wegens slechte ervaring met pellets.
Bedankt om met me mee te denken!