Mijn paardje stond sinds eind november stil door een partiële scheur van colateraal ligament (links vooraan).
Herstel ging gelukkig vlot en na controle mochten we eind januari onder zadel starten met revalidatie.
Na 3x rijden, bleek hij een flinke hoefzweer te hebben (links achteraan).
Aangezien deze recht onder de zool zat, heeft hij hier behoorlijk last van gehad en hebben we terug 3 weken niet kunnen rijden.
Vorige week heeft hoefsmid hoefijzers achteraan gezet omdat hij toch wel erg kort stond en heel gevoelig was.
Vandaag opnieuw geprobeerd maar helaas liep hij verschrikkelijk onregelmatig in draf daar waar hij 3 weken terug (voor de hoefzweer) helemaal rad liep.
Hoefsmid merkte op dat er een heel groot gat aan de kroonrand zit. Ondanks dat we de zweer 2x opengesneden hebben aan de onderkant is hij toch nog uitgebroken aan de kroonrand (zie foto).

Volgens de DA moeten we gewoon verder doen. Mocht hij onregelmatig blijven, wil hij wel opnieuw een echo maken om te kijken of het ligament problemen geeft.
Nu vraag ik me af of het onregelmatig lopen misschien komt door het grote gat aan de kroonrand?
Hebben jullie hier ervaring mee?