2.5 week geleden kreeg mijn welsh A merrie een tak in het oog (dat vermoeden we tenminste want kan me echt niet bedenken hoe het anders is gekomen)
Ze stonden in de paddock en toen ik even ging voeren eind van de ochtend merkte ik dat haar oog traande en dicht zat. Meteen dierenarts gebeld en die gaf aan dat ze een hoornvlies beschadiging had, er zat een gaatje in. Dus aan de slag met zalven minimaal 4x daags.
Na een paar dagen zat er een witte waas over het oog, niet alarmerend natuurlijk en het oog was verder rustig. Veearts op controle geweest en het zag er hoopvol uit. Wel intensief door blijven zalven.
Weer een aantal dagen verder en het werd weer wat onrustig. Veearts weer gecontroleerd en was wat minder positief maar nog steeds kon het wel goed komen,wel nadenken over optie kliniek maar zalven kon nog. We moesten ook 2x daags atropine druppels geven. Het oog kreeg wat rode bloedklonters erin wat goed zou zijn. Daarna werd het oog geel, en inmiddels ook rood.
We hebben nu besloten dat het genoeg is en dat ze morgen naar de kliniek gebracht word voor behandeling en eventueel een operatie als het niet anders kan.
Maar ik heb geen idee wat te verwachten van een operatie, iemand toevallig ervaring met een eventuele oogbesparende operatie?
Ze zal hoe dan ook blind blijven maar ik hoop vooral dat het oog nog kan blijven zitten.
Ik kom je topic nu pas tegen maar wat een rottig ongeluk. Ik kan geen ervaring delen maar wil je wel heel veel beterschap wensen : . Hoe gaat het nu met haar?
Vanmorgen naar de kliniek geweest voor een echo van het oog. Achterste kamer is intact maar de lens en voorste kamer niet meer. Er zit een ontsteking in het oog die hardnekkig is.
We hebben nu een andere zalf gekregen die het oog van binnen uit moet genezen. Deze moet ze 4 tot 6x per dag krijgen. Verder moet ze 1x daags atropine druppels hebben en 1x daags metacam/novacam.
Hopelijk word met deze behandeling de infectie de kop in gedrukt en blijft het oog behouden maar ze zal wel blind blijven.
Ze is hoogdrachtig dus we moeten afwachten tot we meer kunnen.