Mijn paard is een volbloed die toen hij 2 a 3 jaar was een paar maanden had gelopen op de baan, ik heb veel gelezen over dat dit soort paarden een erg grote kans hebben om een maagzweer te hebben.
Het viel me op dat hij natuurlijk na het rijden/longeren gaapt tijdens het borstelen en afdrogen maar dit vond ik logisch te verklaren; hij heeft net een work-out achter de rug hij is aan het ontspannen. Maar nu merkte ik ook dat hij veel gaapt na het eten, hij is sowieso HEEEEL hyper iedere keer dat ik langs kom en hij de kans op brok ziet (Hij krijgt een kg smorgens en een kg savonds) hij loopt er als een varken bij joh, hij kan echt briesen/knorren, maar ik had dus wortels in de wei gegooid en toen ze op waren kwam hij naar het hek toe om zielig te doen voor meer eten en toen stond hij dus erg veel te gapen (met zijn tong soms helemaal naar buiten) dit was dus het ding waar ik me zorgen om maakte, gapen na het eten.
nu heb ik me ook al bedacht dat het best het weer zou kunnen zijn, de beesten zijn weer in grote aantallen aanwezig -_- en hij is altijd al erg gevoelig geweest qua insecten, hij heeft ook ieder jaar een full body pak aan om die insecten weg te houden.
Nu eindelijk de vraag van dit topic; wat waren de symptomen die jullie hadden opgemerkt bij een paard met een maagzweer en hoe hebben jullie dit behandeld? Met een endoscopy of meteen de medicatie / natuurlijke ondersteunings middelen. (ik ga trouwens morgen de da bellen, zijn helaas nu al dicht).
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik eigenlijk gewoon super verward ben met alle informatie die naar mijn hoofd werd gegooid over dit topic en ik dus wat persoonlijke ervaringen zou willen horen.
Hier even een foto van mijn knapperd