Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
ruitje schreef:Het kan ook een tic zijn. Aantal hoog in het bloed staande paarden doet dit bij stress of verveling.
Wildgirl schreef:Hoe is zijn gebit? Gapen na eten en tong uitsteken is vaak een teken van een pijnlijk gebit/ resten voer die blijven hangen.
Hier bij een maagpatient gapen, enorm gevoelig op buik en singelplek, slecht eten, narrig gedrag, invallen, staken ohz.
kyrkelover schreef:Nou ken ik dit paard en nu weet ik ook in welke staat je hem gekocht hebt. Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij last heeft van maagzweren gezien hij helaas de handel in geraakt is. Jij hebt hem dus al van tussenpersoon 3 of 4 gekocht. Al die stress, wisselen van top klasse verzorging naar de staat waar hij in was...
Belangrijkste is nu wat je al doet, onbeperkt ruwvoer, geef hem evt senior priores van subli bij en zorg dat hij 50 tot 100 kilo aan komt gezien je voorgaande topics/foto's. ( je bent al flink op de goede weg)
Zorg er verder voor dat hij meer dan voldoende buiten staat. Evt een kuur maagsap van Ewalia om mee te beginnen is echt geen overbodige luxe. Cape is een hardstikke gaaf paard die helaas voor jou de verkeerde mensen getroffen heeft(handelaren en/of mensen die niet de kennis en kunde hebben voor een volbloed).
Hij heeft als 2 jarige nooit gelopen. Hij heeft als 3 jarige 8 koersen gelopen en daarna als 4 jarige nog eentje.