Ervaringen met symptomen voor maagzweren

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CapeS

Ervaringen met symptomen voor maagzweren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 16:16

Hoi, ik was door veel topics heen aan het scrollen omdat mijn paardje gemener aan het doen was tegen zijn weigenootjes en ook veel aan het gapen was. Ik heb ook op sites van dierenartsen gekeken maar behalve het gapen en geirriteerd zijn heeft hij niet echt de symptomen, hij heeft onbeperkt ruwvoer in de vorm van gras en hooi en hij een nog steeds erg graag zijn brokjes etc op hij heeft zeker niet minder eetlust. Ik ben van plan om de dierenarts hier over te bellen voor een online consult omdat ik me toch zorgen maak.
Mijn paard is een volbloed die toen hij 2 a 3 jaar was een paar maanden had gelopen op de baan, ik heb veel gelezen over dat dit soort paarden een erg grote kans hebben om een maagzweer te hebben.

Het viel me op dat hij natuurlijk na het rijden/longeren gaapt tijdens het borstelen en afdrogen maar dit vond ik logisch te verklaren; hij heeft net een work-out achter de rug hij is aan het ontspannen. Maar nu merkte ik ook dat hij veel gaapt na het eten, hij is sowieso HEEEEL hyper iedere keer dat ik langs kom en hij de kans op brok ziet (Hij krijgt een kg smorgens en een kg savonds) hij loopt er als een varken bij joh, hij kan echt briesen/knorren, maar ik had dus wortels in de wei gegooid en toen ze op waren kwam hij naar het hek toe om zielig te doen voor meer eten en toen stond hij dus erg veel te gapen (met zijn tong soms helemaal naar buiten) dit was dus het ding waar ik me zorgen om maakte, gapen na het eten.

nu heb ik me ook al bedacht dat het best het weer zou kunnen zijn, de beesten zijn weer in grote aantallen aanwezig -_- en hij is altijd al erg gevoelig geweest qua insecten, hij heeft ook ieder jaar een full body pak aan om die insecten weg te houden.