Ervaring ciclosporine implantaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlyy

Ervaring ciclosporine implantaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 11:10

Hoi bokkers,

Om het blind worden van mijn paard te voorkomen is door mijn dierenarts voorgesteld een ciclosporine implantaat in zijn oog te plaatsen. Hij is aan een oog al blind. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit implantaat? Hoelang werkt dit implantaat? Wat waren de kosten van de plaatsing van dit implantaat?

Ik hoor het graag!

Groeten Marly

_Nelleke_

Re: Ervaring ciclosporine implantaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:39

Bij mijn paard is er destijds ook gesproken over zo'n implantaat vanwege imuungemedieerde keratitis.

Ik heb er toen zelf voor gekozen om het nog 1 kans te geven met het druppelen van ciclosporine 2x per dag. (Want zo'n implantaat doet niks anders dan een continue afgifte van het werkzame middel). Daarmee is de ontsteking uiteindelijk na een aantal maanden toch weggegaan en nooit meer teruggekomen.

De kosten voor een operatie vielen me wel erg mee, zo uit mijn hoofd rond de 1250,-/1500,-

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 23:59

@_Nelleke_: Bedankt voor je bericht. Fijn dat het bij jou paard niet meer nodig was! Helaas is het bij mijn paard geen optie om langer af te wachten. Hij heeft dit al jaren en is aan een oog al blind. Voelt nu als een tikkende tijdbom :(

Niet meer paarden op bokt met een implantaat?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 07:40

Maar helpt het druppelen van ciclosporine überhaupt. Zo niet dan heeft zo’n implantaat ook weinig zin