Paard loopt niet goed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geena_louisa

Paard loopt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 13:32

Hoi allemaal!

Mijn draver wordt iedere ochtend en einde van de middag buiten gezet en daarna weer in zijn stal gezet. Wij hebben hem nu 2 weken, en krijgen nu al 4x een appje van degene die hem binnen of buiten zet, dat hij niet helemaal zuiver loopt. Dit is niet elke keer aan hetzelfde been en het is ook niet dat het 4 dagen achter elkaar is. :( Ze zeggen wel dat hij zich na een paar passen herstelt, maar soms ook niet. Weet iemand wat dit kan zijn?

capopjekop

Re: Paard loopt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:35

Er kunnen zoveel mogelijkheden zijn waarom een paard niet zuiver loopt. Als je de oorzaak wil achterhalen kun je er het beste je dierenarts naar laten kijken. Wij kunnen zo niet zeggen waar het vandaan komt

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:38

laat het eens filmen.. mss is het stijfheid?? ik weet niet wat hij gewend was qua stalling en beweging??

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:38

Loopt hij niet gewoon erg lateraal soms? Daar hebben dravers aanleg voor. Zeker in de overgangen, vallen ze naar een soort tolt of telgang.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:01

Heb je zelf gekeken? Lijkt me wel handig, om even wat beter uit te leggen wat er aan de hand is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:13

Je schrijft dat je hem pas 2 weken hebt.
Is hij gekeurd bij aankoop, was toen alles goed?
Had je nog proef gereden?
En anders een kreupelheidsonderzoek laten doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:24

Niet te zeggen.
Is je paard gekeurd bij aankoop?
En anders toch de dierenarts laten komen. Misschien dat het ernstig is en dat je op een of andere manier je paard nog terug kan doen naar de oude eigenaar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:31

Inderdaad is je bericht te vaag. Ga zelf eens kijken .Als je zijn toestand verontrustend vindt,laat dan een DA of eventueel,als het vanuit de hoeven lijkt te komen,een hoefsmid ernaar kijken.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:59

Is het alleen bij het buiten zetten? Merk je zelf iets aan de longeerlijn of met rijden?
Dit kan van alles zijn. Ik weet niet of verschillende mensen hem buiten zetten? Niet iedereen is goed met kreupelheden herkennen namelijk, dus dan weet je nog niet zeker of het steeds een ander been is.
Wat kan, is dat hij toch artrose heeft en wat stijf is als hij uit stal komt. Het kan ook zijn dat hij snel gevoelig is met zijn hoeven en bijv net op een steentje stapt. Soms kan de knie een probleem geven. Er zijn in elk geval heel veel verschillende oorzaken.
Ga in elk geval eerst zelf kijken. Beoordeel je paard aan de longeerlijn en kijk of je afwijkingen ziet. Loop het pad van buiten zetten een paar keer op en neer met je paard zodat je ziet wat er gebeurt.
Pas als je de oorzaak weet, kun je kijken wat de behandeling kan zijn en wie je erbij kunt vragen.

Geena_louisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 15:49

Ik heb zelf inderdaad meerdere keren gekeken. Aan de longe, op het harde & op het zachte. Ook precies de route naar & van stal gewandeld. Hij is gekeurd bij de aankoop en daar was er toen niks te zien & is volledig goedgekeurd. Op stal hebben ze een osteopaat en die komt maandag even kijken. Als daar het probleem niet ligt gaan we naar de dierenarts. Vind het zelf gewoon een lastig verhaal omdat ik zelf echt niet wist en ook mijn stamgenoten wat de oorzaak kon zijn of wat het was, misschien dat mensen van bokt het wisten maar het is inderdaad echt lastig via een bericht iets te beoordelen. Dus nu duimen dat ze maandag iets meer weten!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:31

Maak anders een filmpje en zet het in dit topic (even uploaden naar Youtube en linkje hier plaatsen) dan kunnen we meekijken. Het is vaak lastiger te zien bij dravers omdat ze een aantal passen nodig kunnen hebben om in een 'goede' draf te komen.

Geena_louisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 16:34

Storm schreef:
Maak anders een filmpje en zet het in dit topic (even uploaden naar Youtube en linkje hier plaatsen) dan kunnen we meekijken. Het is vaak lastiger te zien bij dravers omdat ze een aantal passen nodig kunnen hebben om in een 'goede' draf te komen.

Is goed, ik ga het vanavond uploaden!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:54

Ben ook wel even benieuwd wat het kan zijn, ik volg even ^_^