Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarjanB schreef:Te dun, spierverlies... eerst op gewicht brengen en aan de hand werken om paard sterker te maken.
Hutcherson schreef:Spieren trainen. Balkjes, sprongetje, zijwaartse gangen, buitenritjes, door water sjouwen.
Nicje87 schreef:Ik vind hem niet mager op de foto van 5 maanden geleden. Wel onbespierd zo ver ik het kan zien. Wanneer hij meer spiermassa krijgt zal het vast beter worden.
capopjekop schreef:Hij is wel wat aan de schrale kant maar vooral onbespierd. Krijgt hij voldoende eiwitten binnen? Mijn pony met cushing zag er ook uit zoals de foto's hierboven en door haar voeding aan te passen is ze nu op goed gewicht.
Persoonlijk zou ik op dit paard nog niet rijden, maar eerst uitzoeken waarom hij zoveel bespiering is kwijt geraakt en zorgen dat hij dat terug krijgt. Eventueel lichtjes aan het werk zetten aan de dubbele longe.
Nouvel schreef:Voor rugbespiering moet je zorgen dat hij extra eiwitten binnen krijgt.
Dit kun je geven in de vorm van lucerne, gemicroniseerd lijnzaad en/of erwteneiwitisolaat.
Als hij voller gaat worden kun je ook meer gaan trainen op rugbespiering.
Nouvel schreef:Je moet het even rustig opbouwen, je geeft het niet in hoeveelheden zoals hooi maar in voerscheppen bij je gewone voer/krachtvoer.
Je kunt ook nog lijnzaad of omegamix toevoegen, voor extra vetten, dat werkt ook goed mee om aan te zetten en meer bespiering er op te krijgen.
Succes!
Oja, advies van mijn dierenarts was om op te letten dat je lucerne met blad koopt als je het voor de eiwitten wilt voeren, die alleen stengels bevatten, bevatten weinig eiwit.
de lucerne van Vitalbix heeft ook blad.