Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:Als 1 paard niet van het hooi eet, ligt het aan het paard. Als alle paarden weigeren te eten, ligt het aan het hooi.
Ik heb het ooit gehad met pakken droog hooi. Ze vielen nog liever om dan er van te eten![]()
Nooit geweten waaraan het lag, maar vermoedelijk een stuk land wat geïnjecteerd was waardoor de smaak niet goed was.
Zit niks anders op dan ander hooi te halen.
Zonnebloem92 schreef:Gek dat een andere baal of hooi van iemand anders geen verschil maakt.
Maar je zou zeggen dat het wel aan het hooi ligt omdat ze het allemaal niet eten.
Hier ook wel eens een baal gehad die ze gewoon echt niet wilde eten.
tengeltje11 schreef:Hier deze winter gehad met grote balen hooi. Kwamen allemaal van hetzelfde land af, zelfde snede en zelfde levering.
Vonden ze heerlijk, rook lekker,... en dan plots baal geen idee hoeveel en hop, geen paard wou het hebben. Rook en zag er idem uit, maar ze moeten het dus niet.... volgende baal was weer helemaal ok en nog een halve baal gehad die ze ook niet wilden. Waarom, echt geen flauw idee....
hoogendroog schreef:Met wiens mest is deze partij bemest? Hier vreten ze bijvoorbeeld geen hooi/voordroog waar paarden op gelopen hebben (verwende sikken). Dat is voor ons dan ook de reden om niet meer zelf te hooien.
Kookaburra schreef:Was het net na de brand, en zo ja, de rook kwam over de stallen?ik vind het wat ver gezocht... Maar wie weet kan dat het zijn. Toevallig geen paardenhouder in de buurt waar de rook niet over kwam en waar je een sneetje mee kunt ruilen?
Kijken of hun paard(en) dit eten, en jullie paard(en) dat. Dan is het of het hooi, of de brand.
belle_boef schreef:Als ze dit zijn zou ik minder gaan voeren.
Ze hebben hun winterjas aan met 15 graden. Meer eten=meer energie die ze niet goed kwijt kunnen
SARINO schreef:Zit het voer in bakken of ligt het op de grond?(ik heb niet alles gelezen ,is misschien al genoemd)Ik heb hier nu mijn merrie hengstig ,die plast er dan over en dan hoeven ze het niet meer.Het gaat hier weer de netten in.