Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:Ik zou eerst met ivermectine ontwormen,dan na twee weken met moxidectine.
En dan als de werkzame stof is uitgewerkt weer ontwormen met ivermectine.
Dan kijken of je nog wat in de mest ziet.
Bloedwormen ben je niet zomaar vanaf.
geerke schreef:Ingekapselde wormen worden niet wakker van ivermectine.
Door eerst met ivermectine te ontwormen voorkom je een te masale sterfte,niet alleen van bloedwormen maar als er een lintworm zit gaat die ook nog dood.Mwer kans op koliek.
Ik meen dat voor de pramox 12 weken staat,maar die tijd staat voor de praziquantel,niet voor de moxidectine.
Citaat:Lintwormen doden met ivermectine gaat alleen met een dubbele dosis, dus beter combi geven zoals Equimax.
Mizora schreef:De ingekapselde wormen komen vrij door de (plotselinge) afwezigheid van bloedwormen in de darmen, dus ivermectine zorgt daarmee wel voor het wakker worden van die wormen.
irmaz schreef:Mizora schreef:De ingekapselde wormen komen vrij door de (plotselinge) afwezigheid van bloedwormen in de darmen, dus ivermectine zorgt daarmee wel voor het wakker worden van die wormen.
Ja maar ongeveer zo veel als er wormen dood gaan in de darm. Als je alle ingekapselde larven in eens doodt kunnen er te veel gaatjes/wondjes ineens in de darmwand ontstaan. Tenminste zo is het mij uitgelegd