Mijn shetlander staat momenteel op plakijzers op aanraden van de hoefsmid. We moeten morgen foto's laten maken van de hoef ivm hoefbevangenheid. Daarom moeten de plakijzers er onderuit. Ook zorgen de plakijzers voor een grotere kans op verzakking. Wie weet hoe je plakjjzers veilig kunt verwijderen? (de hoefsmid heeft helaas geen tijd)
Heeft de kliniek niet toevallig een hoefsmid in dienst? Anders daar even informeren of ze dat voor de afspraak zouden kunnen inplannen?
capopjekop
Geplaatst: 16-02-21 10:15
Een beetje kliniek heeft (op bepaalde dagen) een smid rondlopen. Even bellen of die smid dienst heeft en anders proberen je afspraak te verzetten naar een dag dat hij wel dienst heeft
Naar welke kliniek ga je?
MarliesV
Geplaatst: 16-02-21 10:17
De zijkant is geen ijzer toch? Dan kan de foto er gewoon om gemaakt worden, ze hoeven niet ijzerloos aan de onderkant te zijn voor een foto normaal.
Dat geeft je de tijd om het afhalen met de hoefsmid te regelen.
Of inderdaad vragen of de hoefsmid van de kliniek het kan doen, maar dan moet die wel tijd hebben op dat moment.
Als alles geen optie is, dan zou ik de foto's uitstellen tot je de boel er door je hoefsmid onderweg hebt laten halen.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een plakijzer er onder uit te halen maar toen ik met mijn shet nog naar de kliniek ging om haar te laten bekappen deed de smid tussendoor altijd wel ijzers eraf halen voor de foto's.
Deze heb ik toevallig ook gehad vorig jaar. Echt rot dingen om eraf te halen helaas.. Mijn smid is echt wel meer dan een half uur bezig geweest met vijlen, lospeuteren etc. Voordat het eraf wilde. Sterkte!
capopjekop
Geplaatst: 16-02-21 10:32
Ik vond op YouTube wel een filmpje van easy boots glue on en van andere plakijzers. Daar doen ze het met een schroevendraaier/speciale haak waarmee ze tussen de hoef en schoen gaan om de lijm los te maken. Lijkt me alleen niet heel fijn voor de hoef zelf
Bedankt voor alle adviezen. Foto's worden hier op locatie gemaakt. Pony staat ernstig hoefbevangen en willen we momenteel niet verplaatsen. Hoefsmid heeft misschien toch een plekje vrij voor morgen en anders dan gaan we de afspraak inderdaad verzetten.