Artrose schockdempende getten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amco

Artrose schockdempende getten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 10:25

Mijn halve stal heeft een hele lichte vorm van artrose. Ik ga nog vaak op buitenritten met haar en licht pistewerk. Nu vroeg ik mij of getten zoals die van equick, de ‘eshock’ zou helpen om het proces van artrose te vertragen en haar te ondersteunen zodat ze minder schokken krijgt. Heeft iemand daar ervaring mee? Andere goede tips mogen ook gegeven worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:40

Je halve stal heeft artrose?
Wat zijn getten? Zijn dat ijzers?

Edit: even gegoogled, het is Vlaams voor peesbeschermers.
Nee, dat gaat niet werken tegen artrose. Eigenlijk helpt niks tegen artrose. Ja, inspuitingen in het gewricht helpt even. Soms kan een supplement even werken maar er is niets wat artrose kan genezen en uiteindelijk zal het toch verergeren. Maar peesbeschermers die schokken opvangen is een commercieel verhaaltje. Houd je geld maar in je zak.

Hilli

Re: Artrose schockdempende getten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:51

En een halve stal is een bijrijdpaard :))

Gezien de plek van artrose (in het gewricht) en de plek van een peesbeschermer (om het been, deels om een gewricht) lijkt het me commerciële onzin en zou ik de getten in de winkel laten liggen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:09

Nee dat helpt niet, glucosamine in combinatie met MSM wel vaak.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:24

Als je iets van schokken op wil vangen, dan dempend beslag of dempende hoefschoenen.

Mijn haflinger heeft nog jaren best ok gelopen en gefunctioneerd met hoofpad, dempende zolen met siliconen.