Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Als hij de sokken geschoren heeft dan neem ik aan dat hij dus CPL heeft?
Dan zijn ze erg gevoelig voor suikers, en teveel aan suiker uit zich niet alleen aan de benen maar soms ook door jeuk aan de rest van het lijf. Ik zou dus ook eens kijken naar het ruwvoer (voordroog/kuil?) of het verhoogde fructaangehalte in het gras vanwege de vorst met zon.
8nnemiek schreef:Ik zou de fructaanwijzer in de gaten houden en dan lekker de wei op als er wat minder suiker in het gras zit. Beweging is ook belangrijk, dus het blijft lastig met dit weer.
Heb je het hooi laten testen? In principe is onbeperkt hooi prima, mits het suikergehalte niet te hoog is.
Is hij nog niet aan het ruien? Dat kan ook jeuk veroorzaken natuurlijk.
8nnemiek schreef:Ik zou de fructaanwijzer in de gaten houden en dan lekker de wei op als er wat minder suiker in het gras zit. Beweging is ook belangrijk, dus het blijft lastig met dit weer.
Heb je het hooi laten testen? In principe is onbeperkt hooi prima, mits het suikergehalte niet te hoog is.
Is hij nog niet aan het ruien? Dat kan ook jeuk veroorzaken natuurlijk.