Ik heb nu sinds 7 á 8 weken mijn eigen paard en dat gaat hartstikke goed. Ze is aardig gewend op haar nieuwe stal. Alleen nu het volgende..
1a2 weken geleden kreeg ze last van mok, dat ben ik nu nog elke dag aan het insmeren maar gaat al veel beter. Had het idee dat ze ook wat last had van rasp op haar bruine achterbeen.. om er beter zicht op te krijgen heb ik haar benen geschoren. Toen zag ik op haar ene achterbeen aan de bovenkant (binnenkant) een wat gekke plek. Beetje kaal, korstjes.. a fijn nog even aangekeken en ook ingesmeerd in het kader van de rasp.
Nu ging ik haar vandaag poetsen en zag ik ineens dat haar hele buik aan de onderkant dus onder de schilfers zit en korstjes heeft!

Ik wil me alvast wat voorbereiden op het geval de schimmel bevestigd word. Ze draagt een deken met linersysteem omdat ze in jachtpatroon geschoren is. Maar nu met die kou zie ik er een beetje tegenop om alle spullen (o.a. dekens) in 1 x te laten wassen en haar hele lichaam te wassen. Ik heb ook maar 1 outdoor deken die met de liners kan in deze temperatuur.
Hebben jullie op voorhand al wat tips of adviezen?