Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
goldyc schreef:Wat is het opbouwschema dat je van de dierenarts gekregen hebt?
Bij een blessure geldt meestal 'beter 3 weken te traag dan 1 dag te snel' opbouwen, als je te snel wilt doen, maak je soms terug iets kapot. Dus ik zou hoe dan ook zeker niet snéller opbouwen dan wat de dierenarts zegt. Waarom bel je die trouwens niet even voor advies mbt opbouwen?
Cioccolato schreef:Was het opbouwen in plaats van buitengang oid? Ik snap niet helemaal wat je vraag is..
Heb heb je zonder overleg met da je paard gewoon naar buiten gedaan? Dat zou ik persoonlijk terug draaien en me gaan houden aan opbouw schema van de da
Daihyo schreef:Gewoon het opbouwschema van de dierenarts volgen. Jouw beweging is anders dan vrije beweging, want dan is er de keuze om te lopen of stilt te staan. En mijn ervaring is dat ze echt geen 5 minuten zelf gaan rondstappen achter elkaar. Dat is stukje lopen, stukje stil staan, weer een stukje lopen.
Met het opbouwschema blijf je die tijd wel continu lopen en zo bouw je voor steeds langere duur conditie en spierkracht op
Daihyo schreef:Edit: Overigens vind ik het kwalijk dat de stalhouder niet meedenkt met het advies van de dierenarts. Als die adviseert níet in de groep, waarom wil hij je paard dan toch per sé in de groep ipv iets creatiever meedenken. Stukje apart zetten, stal langer beschikbaar stellen, enz. Er waren vast wel meer oplossingen tussen de wenbox en meteen weer in de groep toch?
Cioccolato schreef:Was het opbouwen in plaats van buitengang oid? Ik snap niet helemaal wat je vraag is..
Heb heb je zonder overleg met da je paard gewoon naar buiten gedaan? Dat zou ik persoonlijk terug draaien en me gaan houden aan opbouw schema van de da