Symptomen van haken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefx123

Symptomen van haken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 11:20

hoi hoi ik heb een vraag

want wat zijn precies de symptomen van haken in de mond?
mijn pony doet soms deze dingen zou dit daarbij kunnen passen
- ´nee´ schudden met hoofd
- weglopen als je der wilt vangen
- bokken
- ´erdoorheen´ gereden worden zeg maar in het begin is ze heel vervelend maar op een gegeven moment gaat het goed.

Poekkie

Re: Symptomen van haken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:26

Maakt ze proppen?
Ik vind deze symptomen niet zeer specifiek aan haken, maar het kan er zeker wel mee in verband gebracht worden. Even de tandarts laten komen, dat moet normaal gezien sowieso toch elk jaar :)

madeliefx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 11:27

Poekkie schreef:
Maakt ze proppen?
Ik vind deze symptomen niet zeer specifiek aan haken, maar het kan er zeker wel mee in verband gebracht worden. Even de tandarts laten komen, dat moet normaal gezien sowieso toch elk jaar :)

nee vgm maakt ze geen proppen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:29

Klinkt niet haken maar eerder als een ongemak elders in het lichaam. Kan zomaar in de nek/hals zitten.

Mungbean

Re: Symptomen van haken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:35

Haken, daar hoef je geen symptomen voor te zoeken, je kan namelijk gewoon naar binnen kijken.
Lukt het niet zonder klem dan is het een kleine moeite om daar even naar te laten kijken door een tandarts/dierenarts dat is het „gissen“ niet waard.

Een kleine test op scherpe ranjes is met je duim aan de buitenkant van de wang met een contante druk langs de hele kiezenrij omlaag gaan, maar niet ieder paard geeft op dezelfde manier ongemak aan.