Anne_vD schreef:Ik heb het bij 2 van mijn paarden laten doen, alleen de dry needling dan. Taping hab ik geen ervaring mee. De eerste had een verkeerd aangemeten zadel en zat dus helemaal vast op de rugspier. Durfde ze ook niet goed meer te ontspannen. Dit is na de behandeling helemaal goed gekomen en de gevoeligheid op haar rug was ook helemaal weg. 1 behandeling was voor haar voldoende.
Mijn 2e paard heeft het ook gehad vanwege frequent vluchtgedrag onder het zadel, hoofd kantelen, moeilijk willen inbuigen en de achterhand niet lekker mee laten komen. Hij is 2x behandeld maar merkte geen verschil hij hem. Oorzaak bleek ook in het rijtechnische gedeelte te zitten. En hoewel hij op veel punten behandeld is merkte ik ook niet dat hij soepeler werd oid. Toen ik hem rijtechnisch anders reed merkte ik er dus ook geen voordeel van.
Ik schrijf het dus zelf niet direct af maar het is niet de oplossing voor elk probleem. Omdat het bij mijn huidige paard geen verschil maakte zou ik het bij hem dus niet zomaar opnieuw doen als ik tegen problemen aan zou lopen
snap ik, denk dat niet alles voor elk paard werkt! net als bij mensen. Wel fijn dat je de oorzaak hebt gevonden!