Mijn paard heeft een grote wond op zijn rechter achterheen. Het is begin oktober ontstaan. Toen is het gehecht. Helaas is het in december volledig opengeknapt. Het leek prachtig dicht te groeien, maar er stond toch teveel druk op. Omstandigheden hebben het doen knappen. Het kon toen niet meer gehecht te worden, dus geneest “open”. Het lijkt sindsdien telkens wel beter te gaan, maar ook regelmatig weer een stap terug (weer korst eraf etc). Paard is er verder nooit kreupel oid aan geweest. Hij staat momenteel op “boxrust”, als in; geen paddock. Ik rij hem wel lichtjes onder het zadel, en stap-draaf 2x per dag aan de hand. Hij is verder super te pas en gezond.
Ik maak elke dag foto’s. Hierbij een klein chronologisch overzicht.
7 oktober, ontstaan wond (na schoonmaken, voor hechten)

Begin december, leek mooi dicht te gaan

Dit was het 15 december, toen het volledig was opengeknapt.

Zo was het afgelopen donderdag. Toen had hij net weer 1 week in het verband gestaan, hij had zelf de korst er (ruw) afgetrokken. Inmiddels zit hier weer een mooi korstje op.

Ik heb het gevoel dat ik qua wondgenezing in een patroon zit waar ik niet uit kom. Het is een heel frustrerend, langzaam proces. Waarbij ik voor mijn gevoel elke keer opnieuw moet beginnen. Daarom heb ik een second opinion bij een andere dierenarts gehad. Die gaf oa aan dat lasertherapie ook een optie was.
Daarom ben ik op zoek naar ervaringen van Bokkers met het behandelen met lasertherapie bij wondgenezing.
- Na hoe lang/hoeveel behandelingen effect?
- voor-na (tijdens) foto’s?
- aanvullende behandeling?
- kosten?
Adviezen voor eventuele andere behandelingen zijn ook welkom. Ik ben me er van bewust dat dit lang gaat duren en dat er geen behandeling is die het in 1x fixt.