Waarschijnlijk maak ik mij weer ongerust om niks maar ik wil toch graag jullie even vragen om mee te denken.
Ik heb een schat van een shet, bijna 25 en hij is al een aantal jaar bij mij.
Het is een pony met een raar, onbekend verleden maar nu heeft hij zijn rust wel helemaal gevonden.
Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht en krijgen binnenkort de sleutel, we hebben een geweldig huis voor de pony's gevonden en zij zijn daar 3 weken geleden ook alvast naartoe verhuisd.
Ik kan er niet helemaal een vinger op leggen wat het precies is, maar ik vind mijn oudje niet helemaal happy meer.
Hij is nog wel super enthousiast als hij eten krijgt maar hij kijkt net iets minder wakker uit zijn oogjes.
Hij krijgt momenteel SP, mijten bodybuilder, vitaminebrokje, gluco+msm en een kwartje prascend.
Hij heeft PPID. Momenteel staat hij met een 200 grams wind- en waterdichte deken op.
Hij was vorig jaar erg veel afgevallen ook omdat hij al zijn energie gebruikte om zich warm te houden.
Nu is vergeleken met zijn vorige huis nagenoeg alles hetzelfde, 24/7 zelf naar binnen en buiten, onbeperkt hooi, vers water, zelfde voer alleen er is een ander paard bij.
Thuis was mijn oude de baas over de jonge mini maar nu is het toch nog wel even zoeken naar wie nou waar staat in de rangorde.
Het paard haalt zo af en toe flink uit naar mijn oudje, mijn oudje haalt regelmatig weer uit naar de jongste en de jongste is erg onderdanig dus het paard en de jongste staan nu veel samen.
Soms staan ze overigens ook met zijn drieën uit een bak hooi te eten en soms vechten ze elkaar even de tent uit.
Maar ik weet het niet helemaal, hij is net wat minder wakker, kijkt net iets minder levendig en plezierig uit zijn oogjes en ik kan wat moeilijker 'contact' met hem maken. Zijn er meer die zoiets hebben mee gemaakt? Is het de wissel van de stal met nieuw paard? Is het het nare, natte weer met die botten van hem? is het iets anders?
Alvast bedankt voor het mee denken