pluisje88 schreef:Ik zou echt geen 24/7 beschermers om laten als lapmiddel... die dingen zijn anatomisch gezien verre van prettig. Als je een paard in het verband hebt staan doet de dierenarts al moeite om het sprongewricht en de hak zo veel mogelijk vrij te laten omdat het zo kwetsbaar is. Daar wil je echt niet 24/7 iets op hebben drukken. Lijkt me effectiever om de oorzaak te achterhalen en die op te lossen. Desnoods een camera ophangen om te kijken hoe ze het doet?
Beschermers zouden dan met mestbeurt laat in de middag omgedaan worden en sochtends af, is een pony die extra voer krijgt dus dan kan dat ook wel, overdag ligt ze namelijk niet. Mijn idee is ook om ze te gebruiken tot de huid weer stevig is en dan weer af laten. Oorzaak is t liggen, alleen oplossing is moeilijk, wil ook geen honderden euro's uitgeven als t veel goedkoper kan, zoals camera loopt ook al snel in de papieren aangezien het een locatue zonder adres überhaupt is en we echt alleen stroom en water hebben zeg maar. Ik sta er niet alleen maar in een groep van 7 die hardstikke stabiel is, en hiervoor wil ik anderen ook niet op kosten jagen, daarom vraag ik om ervaringen...