Vrijdagavond krijg ik een email dat er Rhino is waar hij nu staat, de abortus variant. Ik mag 4 maanden niet op bezoek komen en hij mag ook niet worden verhuisd.
Ik baal hier ontzettend van natuurlijk want ik had net een paar uur ervoor gekeken naar een stal vlakbij mijn huis wat aan al mijn wensen voldeed. Hij staat nu 75 km verderop. Ik heb terug gemaild dat ik het vervelend vind voor ze maar ik net gekeken heb voor een andere stal omdat ik niet tevreden ben over zijn gezondheid op dit moment.
Ze konden niks voor me doen, eventueel een vitamine spuit erin maar hij kon niet worden bijgevoerd want alle merries stonden nu in quarantaine dus hij kon niet apart staan. Vanavond krijg ik ook een email dat ik verplicht hem nu moet laten enten tegen Rhino 2x a €72,-.
Het voelt voor mij een beetje dubbel. De Rhino enting was niet nodig toen ik hem bracht vorig jaar, en nu er Rhino is moet ik hem wel laten enten wat toch weer extra kosten zijn. Eigenlijk vind ik ergens dat ze zelf er een risico mee namen door de paarden er niet tegen te enten en nu het kwaad is geschied moet ik dus extra betalen.
Kortom, ik mag hem niet verhuizen, de komende 4 maanden niet zien en ook nog verplicht enten tegen Rhino. Tegen zijn gewicht kon niks gedaan worden behalve de vitamine spuit. Ik baal hier ontzettend van want het is toch mijn paard waar ik zuinig op ben en hem 4 maanden helemaal niet zien omdat de stal dicht gaat.

Wat zouden jullie doen? Ik wil hem daar weghalen maar dat mag dus niet van de eigenaar en ik ben bang dat ik over 4 maanden een hoopje ellende aantref omdat hij niet lekker in zijn vel zit.