Mijn shet sleept wat met dr achtervoetjes. Dr hoefjes slijten daardoor aan de teen. Omdat we nu wat vaker wat langere ritjes maken kan dit wel eens een probleem worden. Ze heeft voor haar voorvoetjes hoefschoenen en nu twijfel ik om achter ook aan te schaffen om haar tenen te sparen.
Maar kan dit, welke schoenen kunnen dit handelen zonder uit te gaan of te draaien? Iemand ervaring mee schoenen bij dit soort problemen te gebruiken?
Oh mijn welsh doet dit ook, zij heeft zowel voor als achter de cavallo sport. Nu een aantal jaar verder is de teen van de schoenen behoorlijk afgesleten maar goed, nog altijd geen geld eigenlijk, als je bedenkt hoe lang ik ze al heb.
Slepende achterhoeven hebben vaak te maken met slapte in de knieën. Het helpt om vaak dijkje op dijkje af te lopen.
Tancreda4
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 14:29
Het is ook vooral het inkomen. De eerste drafjes zijn echt te chill en sleept ze. Als we bij een bepaald kruispunt zijn of op de helft, loopt ze vlotter en sleept ze niet meer. Ze slentert in een rustige jog tot we weer richting huis gaan Of ze moet heel druk zijn, dan loopt ze ook prima. Denk dat het dan niet perse de knietjes zijn, al zijn shet ten daar wel mee bekend natuutlijk...weet niet waar ik dat meer aan kan merken?
Hevonen
Geplaatst: 18-01-21 14:32
mrie schreef:
Slepende achterhoeven hebben vaak te maken met slapte in de knieën. Het helpt om vaak dijkje op dijkje af te lopen.
Klopt, ons paard had een knieblessure en sleepte ook. Na veel balkjes lopen is het echt overgegaan.
Er zijn zeker hoefschoenen die dit aankunnen Equine Fusion, Cavallo cute little boot, en stootboots zijn ook erg sterk. Maar heb je wel eens gekeken naar waarom ze sleept? En al geprobeerd daar wat aan te doen? Misschien zijn haar tenen wel te lang, wordt ze niet vaak genoeg bekapt, of misschien doet wat fysio of een massage wonderen, ik noem maar wat Succes!
Sommige gaan hun voeten al wat beter op tillen met schoenen. Tenen van je schoenen slijten wel wat harder maar dat is een kwestie van andere schoenen kopen als het model er uit is.
Actief rijden en verder zou ik me er niet te druk om maken.
Is dat afslijten een probleem dan? Mijn paard doet het ook, na een lange rit zijn die achterhoeven een rechte lijn ipv een rondje. Nu loopt die al een jaar wekelijks zo’n 5-20 km over het asfalt, voordien minder regelmatig, en ik heb er eigelijk nooit zo’n probleem van gemaakt dat de top van zijn achterhoeven af is. Nooit iets aan mijn paard gemerkt.
Mijn shet doet het inderdaad ook, ik merk het vooral als de hoeven redelijk lang zijn. Als ze net bij de hoefsmid is geweest, slepen ze niet. Misschien zou je ze dus ook zelf iets kunnen bijvijlen tussendoor, zodat de hoeven wat korter blijven?
Tenzij jouw shet het natuurlijk met zowel lange(re) als korte hoeven doet