Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marocje schreef:Jep, mijn pony had ze ook. Ontdekt in 2014, bij de koker. Later ook wat bij de staartwortel, en in zijn mond.
Begin ‘20 begon hij te hoesten, dacht verkouden/ stoffig hooi maar na een kuur ging het niet over. Weer da erbij, en dacht te horen dat het vanuit zijn keel/luchtwegen kwam: alsof daar iets zat. Dus scopie laten maken in de kliniek, en het was duidelijk: een bult achter zijn gehemelte. Hij kon dus niet goed slikken en verslikte zich tekens. Was dus einde verhaal en na maand heb ik hem laten inslapen.
Marocje schreef:Ja precies. Ik heb dat ook tegen de dierenarts gezegd: ben liever te vroeg dan te laat. En dat snapte zij helemaal, dit was niet te genezen.
Met zonnige (droge) dagen hoestte hij dus veel meer. Dus toen de afspraak gemaakt, gelukkig daarna vochtig weer een week en is het dus nog even beter gegaan. Geen reden voor uitstel: waarom wachten tot ie gaat lijden?
Veel sterkte. Het blijft toch moeilijk..
Eva_de_Beer schreef:Even tussendoor;
Hypo Balance zou de schildklierwerking ondersteunen.
De ingrediënten:
''Mucuna pruriens (fluweelboon of jeukboon), Chaga (Berkenweerschijnzwam), Agnus castus (Monnikspeper of Kuisboom), Gymnema sylvestre (Gurmar), Curcuma xanthorrhiza (Bittere of Javaanse kurkumawortel), Himalayazout met bio-energetische frequenties.''
De ingrediënten zijn een selectie uit tal van alternatieve geneeswetenschappen, zonder bewezen werking tegen melanomen bij mensen of paarden (al zou het gedeelte bio-energetische frequenties al een een rode vlag zijn)
Ieder zijn eigen keus wat voor behandeling hij kiest, maar het is in ieder geval geen bewezen geneesmiddel.
Dat terzijde. Dit lijkt me heel lastig, ook omdat je niet weet hoe ver het vanbinnen is uitgespreid. Uiteindelijk ken jij je paard het best, en kan jij als beste beoordelen of je paard nog genoeg kwaliteit van leven heeft. Het is niet de bedoeling dat leven lijden wordt, en jij bent degene die dat het best kan zien. 11 jaar is niet niks. Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte