ervaringen ziektekosten verzekeringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FGijswijt

ervaringen ziektekosten verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 14:18

Hallo allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum en ik weet niet zeker of ik in de juiste topic zit. Wij gaan binnenkort ons eerste paard kopen, een Arabier van zeer goede komaf! De maandelijkse kosten kunnen we natuurlijk betalen maar omdat ik niet de stress wil van zeer hoge onvoorziene kosten heb ik mij laten informeren over de ziektekostenverzekering voor paarden. Wij hebben dit ook altijd voor onze honden gedaan en dat geeft rust. Nou weet ik, dit kan je ook per maand wegleggen maar dan duurt het wel even voordat je een potje van €5000 hebt, tenminste, wel voor mij. Ik ben alleenstaande moeder dus heb dit niet zomaar even ergens liggen. Ik heb nu EFO en Equipe Paardenverzekeringen (HIPPO) en beide komen op ongeveer €60-€70 euro per maand voor de meest uitgebreide verzekering. Ik zie alleen bij beide, naast de vele goede reviews ook een paar slechte. Ik zou graag van jullie willen weten welke jullie het beste vinden en dan voornamelijk op het moment dat er uitgekeerd dient te worden natuurlijk. Het vriendelijke contact e.d. kan mij gestolen worden. Ik wil gewoon dat er betaald wordt als dit moet. Dus wie heeft er ervaring mee en evt. wie weet er nog een zeer goede, betrouwbare verkering? Ik hoop iets van jullie te horen. Alvast heel erg bedankt voor je reactie. Groetjes Fenna.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:58

Ik heb geen ervaring met dergelijke verzekeringen, dus kan je daar niet bij helpen. Wat ik wel weet is dat het goed is om je vooraf goed in de voorwaarden te verdiepen. Vaak wordt bijvoorbeeld bij aanvang van een uitgebreide verzekering een (röntgenologische) keuring met goede uitslag verplicht gesteld.

Ff zoeken op Bokt werkt ook prima:
Marije_1997 @ [MD] Verzekering voor jouw paard
Damin @ [ED] Paard in de verzekering maar welke?
Blackberry28 @ [TAO] Jong paard verzekeren

En er is nog veel meer informatie te vinden.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:24

en deze:

[TAO] Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

[MD] Paard af laten keuren door verzekering (EFO); gevolgen?

Geen ervaring met verzekeringen,
toen ik mijn paard kocht heb ik me er uitgebreid in verdiept en toen besloten om niet te verzekeren, zodat ik ten alle tijde zelf kan bepalen wat ik laat behandelen en bij wie ik laat behandelen.
En of ik laat behandelen. Toestemming moeten krijgen van de verzekering om mijn paard te mogen laten inslapen vond ik een no go.

Daarnaast dekt een verzekering nooit meer dan het verzekerde bedrag.
Dus als de behandeling duurder is dan het verzekerde bedrag, zal er niet meer dan het verzekerde bedrag vergoed worden.
Daarnaast (en afhankelijk van welke verzekering) heb je meestal toch nog een eigen bijdrage)