Verkleefd litteken kogel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Verkleefd litteken kogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 11:58

Mijn paard had een litteken op de kogel van zijn voorbeen toen ik hem kocht, zou geen enkel probleem zijn volgens degene die de aankoopkeuring deed. Paard staat echter heel erg frans en tikt dus zelf die kogel aan, dus deed ik er alles aan om dat te beschermen met peeskappen enz.

Nu merkte ik al een hele tijd dat hij niet lekker in zijn vel zat en een behoorlijk aantal veeartsen etc verder, zijn we er nu achter dat het litteken helemaal verkleefd is en er een zenuw onder zit. Iedere keer dat hij zichzelf aantikt, krijgt hij een enorme pijnscheut...

Alle bescherming voor om de benen heb ik al in huis maar ik ben niet echt bekend in de homeopathische dingen. Is er hier misschien iemand die weet waar ik mijn paard nog een beetje mee zou kunnen helpen?

Andere tips zoals briljante hoefsmeden voor afwijkende beenstanden, een masseur die misschien zou kunnen helpen of iets dergelijks zijn ook van harte welkom!
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 07-01-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:11

Ik heb zelf enkele verkleefde littekens en wat daarbij het beste helpt is regelmatig masseren zodat het allemaal een beetje soepel blijft en af en toe wat pijnstillende gel erop smeren als ze zeer doen. Wellicht dat je naar zoiets kunt kijken voor paarden en dat voor het rijden op kunt smeren.

Jetta

Re: Verkleefd litteken kogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:26

Goed en regelmatig bekappen doet wonderen. Zelf tussendoor bijhouden met een hoefrasp, zodat er geen scherpe randen ontstaan.
De oude littekens inderdaad lekker masseren met bv calandulazalf of olie. Olie is prettiger bij een stevige vacht, vind ik.