Mijn paard verricht denk ik matige tot zware arbeid en weegt 500kg, ik zou daarom dan 1,5 kg hiervan moeten voeren. Echter heb ik het idee dat de vitamine E die daarin zit echt wel aan de lage kant is? In 1,5 kg zit dan 1500 IE. Dit is de helft van wat bijvoorbeeld in de bodybuilder van jepaardgezondenfit zit. Ik heb geprobeerd te googlen maar kan nog geen eenduidig antwoord vinden van wat nou precies de behoefte is voor een paard van 500kg en hoe veel die behoefte bij arbeid oploopt.
Op voerverlijk.nl staat het volgende: basisbehoefte aan vitamine E voor een volwassen paard van 550 kg 500 mg Vitamine E per dag is. Als een paard lichte arbeid moet verrichten, dan stijgt dit naar 800 mg per dag en bij zware arbeid 1000 mg per dag. En ik vind dat 1 IU = 0.67 mg for d-alpha-tocopherol (natural) 1 IU = 0.9 mg for dl-alpha-tocopherol (synthetic). Voor zover ik weet zit in voeders vrijwel altijd synthetische vitamine e dus zou er dan 1500*0*9= 1350 mg in zitten, wat ruim voldoende lijkt. Ik snap alleen niet waarom andere voeders dan zoveel meer bevatten. Maak ik hier ergens een denkfout?
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die zich hier al eerder in hebben verdiept