Dat paard heb je al 3 jaar, is erg voor uitgegaan in die 3 jaar maar blijft moeite houden met bepaalde oefeningen, bewegingen. Word met regelmaat behandeld door fysio/ostheo/ chiro/ dierenarts. Daar komt nooit iets heel afwijkends uit. De allereerste behandeling na aankoop was er wel iets bij het SI gewricht/heiligbeen , ( ik weet niet meer precies wat...ik heb het op papier maar ik begrijp dat niet ..)
Rijden gaat met pieken en dalen, goede dagen zelfs goede weken en dan ineens weer een aantal dagen alsof je een kameel probeert rond te rijden ... Zonder aanwijsbare reden.
Paard heeft altijd moeite rechtsom, schouderbinnenwaarts bijv. Ook de galop is rechts vaak slechter dan de linker. Op slechte dagen bijna niet de bocht om te krijgen rechtsom.
Op goede dagen rijden we winst in het m1.
Zadel word met regelmaat gecheckt, tandarts komt elk jaar. De laatste keer dat we bij de chiro zijn geweest ( 2 verschillende) : flexibel paard, geen bijzonderheden ..
Nu iemand laten komen die aan bioresonantie doet, helemaal laten doormeten,korte versie: er hoopt wat op rond heiligbeen. Dit dus behandeld , 3 weken geleden , vrijdag komt ze nog een keer behandelen. Ging klein beetje beter, tot afgelopen weekend, nu vind ik m weer slechter.
En even voor beeldvorming: hij is niet kreupel oid, de gemiddelde huis tuin en keuken ruiter ziet niks aan ons als we door de bak gaan..
Zit dus niet bepaald een logica in ... behalve dat er een stemmetje in mn hoofd blijft zeuren dat er toch ergens iets niet goed zit. Heel lang gedacht ( en ik sluit dat nog steeds niet uit) dat het aan mijn amateuristische rijerij lag. Aan de andere kant: hoe verklaar je dan die goede periodes? Mijn rijden is elke dag hetzelfde...)
Oh ja, hij krijgt ook eten , komt buiten , zit geen verschil in zomer en winter, we maken ook buitenritten en ik longeer m ook nog zeker 1x in de week.

Paard staakt dus niet ( zelden, is misschien paar x gebeurd in de les waar we hem in een hoger galoptempo de bocht om wilde laten gaan in de rechtergalop), probeert alles uit te voeren met zn oortjes naar voren maar ik merk dat het gewoon soms letterlijk niet lukt...
Ik heb gedacht om fotos te laten maken maar ik heb ook gewoon niet echt een indiatie waar te beginnen. Beide ostheo's zien ook geen aanleiding om ergens foto's van te maken.
Dus stel, je hebt zo'n paard ... Wat zou jullie volgende stap dan zijn? Ik denk nu aan een echo van t si gewricht, kijken of dat nog iets oplevert.