Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
minka schreef:Ben op de hoogte dat je met een schiefel kan rijden, want lees ook dat de verdikking vaak nooit meer helemaal verdwijnt. Heb in oktober dan ook beschermers gekocht die probleemloos rond/over de schiefel vallen en hier niet op drukken.
Mijn zorg is echter dat de schiefel niet rustig is, het is een botvliesontsteking en de oorzaak is onbekend. Kan inderdaad met opstaan in de stal zijn ontstaan, maar ook door overbelasting. Ik wil dus eerst zekerheid dat het niet meer groeit voordat ik weer ga belasten. Dit is overigens ook het advies van mijn dierenarts, die ziet hem het liefst op boxrust.
vivana schreef:Met n schieffel kun je gewoon rijden hoor
Inoterry schreef:vivana schreef:Met n schieffel kun je gewoon rijden hoor
Met een actieve schieffel zou ik toch echt niet gaan rijden. Mijn vorige paard is een tijdje kampioen zichzelf een schieffel trappen geweest. Als hij een nieuwe had moest hij van de DA toch echt een tijdje op rust en ekyflogyl smeren. Sommige schieffels zijn ook weer verdwenen, 1 is er operatief verwijderd. Die zat tegen de pees. Na de operatie is de aangetaste plek ook nog een keer ingespoten. Dat is gewoon op stal gedaan. Ik weet alleen niet meer of mijn paard toen sedatie heeft gehad.
Maar met een actieve schieffel is het wel beter dat ze zich zo rustig mogelijk houden en vooral stappen op het harde kan je best zoveel mogelijk vermijden.