Bultjes, jeuk, warm?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Bultjes, jeuk, warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 22:41

Afbeelding

Om maar gelijk even met een foto te beginnen..
Sinds vandaag heeft mijn paard een onrustige plek op haar rug. Het is een beetje hobbelig, droog, en voelt ook warm aan. Ze heeft er ook onwijs veel jeuk aan. In haar voer is niks veranderd, ook haar schema niet. Geen dekens en/of dekjes recent gewassen. Dus ik weet het even niet. :( Ik heb het gewassen met betalen shampoo en daarna een flinke hap sudocreme op gedaan.
De DA ga ik sowieso bellen, maar met Google kom ik voor nu niet ver.

Misschien dat een bokker weet, of denkt te weten, wat dit kan zijn?

Pallatin

Re: Bultjes, jeuk, warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:44

Is je paard geschoren?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 22:45

Pallatin schreef:
Is je paard geschoren?

Ja maar al langer dan een maand geleden. Hiervoor nooit last van gehad.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:59

Vervelend hoor, denk idd dat het het beste is om de DA langs te laten komen voor een kweek....ik dacht misschien rainrot of schimmel maar dat jeukt doorgaans niet....ze schuurt ook? Misschien toch mijt, al zou je dat eerder op de benen oid verwachten...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 16:22

Even een upje.
We zijn al zo'n 3 maanden hiermee aan het tobben. In eerste instantie dachten wij (veearts en ik) dat het kwam door een slechte baal kuil, dus voor 2 weken overgegaan op hooi. Dit hielp weinig tot niks, dus weer kuil gaan voeren. En Hydracortiderm smeren tegen de jeuk.

Het was even onder controle, en de jeuk was weg en heb ik het even gelaten omdat de huid erg dun werd.

Nu komt het in volle vaart terug, en ziet het er een beetje anders uit. De huid is onrustig, en jeukt onwijs. Mijt en schimmel zijn al uitgesloten.

Vandaag is de dierenarts geweest om een monster af te nemen, maar ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig of iemand dit herkent?

Afbeelding

Afbeelding

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:03

Allergische reactie op wasmiddel van je dekje?