hoi allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen en misschien het zelfde heeft meegemaakt. ik heb een shetlander merrie van 1,5 toen ze bij mij kwam dronk ze erg veel water en had weinig energie ze had heel veel bloedwormen en is hier meteen voor behandeld. ik heb meteen bloed af laten nemen hier kwam uit dat haar leukocyten verhoogd waren en haar lymfcyten extreem hoog waren. de dierenarts wist niet wat het kon zijn omdat andere waardes normaal waren de CK en LDH waren ligt verhoogt maar niet extreem we hebben Ulcergold geprobeerd, omdat er vermoedens waren van maagzweren. na het een maand te hebben aangekeken opnieuw bloed laten afnemen hier kwam uit dat haar leukocyten en lymfocyten wederom erg hoog waren, maar nu waren de CK en LDH extreem hoog haar CK waarde was 5752 terwijl dit 130-431 moet zijn. de dierenarts wist echt niet wat het kon zijn en heeft mij doorgestuurd naar de kliniek in Utrecht daar hebben ze veel onderzoek gedaan, en daar kwam uit dat ze een lekkende hardklep heeft. Utrecht denkt niet dat dit haar klachten verklaren. waar de hoge waardes vandaan komen begrijpen hun ook niet. samen met Utrecht is er besloten om haar op een suiker arm dieet te zetten en vitamine E bij te geven. hier is ze heel erg van opgeknapt ze heeft heel veel energie en speelt de hele dag lekker buiten. drie maanden na het bezoek in Utrecht heb ik opnieuw bloed laten afnemen ik dacht dat het nu wel goed zou zitten omdat ze zo is opgeknapt en heel veel energie heeft, maar het bloed laat heel iets anders zien haar Leukocyten en lymfocyten zijn hoger dan bij de vorige keren bloed afname, ook de CK en LDH zijn weer hoog. de dierenarts denk dat het misschien een zeldzame ziekte kan zijn weet niet wat ze nu nog kunnen doen de eerste dierenarts dacht aan leukemie, maar Utrecht dacht dit niet. ik weet niet zo goed wat ik nu nog moet doen ik zit er aan te denken om het verhaal voor te leggen aan een Holistische dierenarts. ik hoop dat iemand nog een idee heeft over wat dit zou kunnen zijn.