Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bollebuik schreef:Hij is idd ontwormd in oktober. Scopie doen we voorlopig niet omdat het zo ingrijpend is idd. De bonpard colon is op advies van de DA, daar stop ik mee als hij van zijn medicatie af is. Maar dat duurt nog minimaal 3-4weken. Dat de maagzweren niet zo erg zouden zijn is gebaseerd op een test waarmee je kan zien of er directe bloedingen zijn in maag of darmen, deze test hebben we 2x gedaan en was 2x negatief. De DA zei dat we er dan vanuit kunnen gaan dat ze niet bloeden en dus niet 'erg' zijn.
MalaQ schreef:Het geen scopie gedeelte snap ik wel, omdat het best een belastend onderzoek is.
Babootje schreef:Als er medicatie gegeven wordt met een negatief effect op de maag, moet er eigenlijk gelijk ook omeprazol bij om de maag te beschermen. Jammer dat dat zo weinig wordt gedaan.
Wildgirl schreef:Je kunt vrij simpel, door te gaan behandelen met omeprazol, checken of het idd een maagzweer is. Indien je paard binnen enkele dagen opknapt weet je genoeg, zaak is alleen de omeprazol lang genoeg te geven dan en heel rustig af te bouwen. Tijdens het afbouwen kun je een aanvullend supplement bij gaan voeren. Daarnaast zou ik kritisch naar mijn krachtvoer kijken als ik jou was en lucerne ophogen en evt aanvullen met bietenpulp. Je kunt evt biergist bijgeven, werkt goed op het hele verteringsgestel.