Equifyt voer weer in Friesland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TjitskeAalze

Equifyt voer weer in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 21:13

Hoi Allemaal!

Ik ga beginnen met Equifyt voer voeren. Nou moest ik dit halen uit Hollandscheveld, op zich geen probleem, maar t is wel een eindje rijden. Er is een handelaar in Blija (Noorden van Friesland) die misschien een handeltje aan kan gaan om Equifyt te verkopen. Ik vroeg me af, zijn er andere mensen in de omgeving die graag dit voer willen voeren, maar het nu niet doen vanwege dat je ver moet rijden?

pillow

Re: Equifyt voer weer in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:42

De Hemrikkerhof verkoopt het ook.

TjitskeAalze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 16:57

@pillow Op google maps staat die permanent gesloten.. Klopt het dat die in Nieuw Scheemda staat?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:24

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:04

Ik voer dit en bestel het altijd. Maar er zijn weinig sites die in Friesland leveren helaas.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:23

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:50

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:07

Helaas niet Marie, die leveren alleen proefverpakkingen direct aan huis. Mijn voer is wederom uitverkocht nu bij de leverancier waar ik altijd bestel, dus dat wordt even dagelijks checken en anders hebben de pony's weer een paar dagen pech en moeten ze maar aan de luzerne.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:59

Mijn fouragehandel heeft het een tijdje in het assortiment gehad maar het zijn geen fijne mensen om mee samen te werken dus is hij ermee gestopt zo hoor ik steeds meerder die de samenwerking beëindigen hierdoor

TjitskeAalze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 12:21

@pillow de Hemriker Hof verkoopt Equifirst, niet Equifyt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:24

TjitskeAalze schreef:
@pillow de Hemriker Hof verkoopt Equifirst, niet Equifyt

Oh sorry. lijkt wel erg op elkaar.

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:37

Zou eens informeren bij de Boerenbond/ petsplace. In Groningen heeft best wel wat op voorraad inmiddels

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:39

Jorex schreef:
Helaas niet Marie, die leveren alleen proefverpakkingen direct aan huis. Mijn voer is wederom uitverkocht nu bij de leverancier waar ik altijd bestel, dus dat wordt even dagelijks checken en anders hebben de pony's weer een paar dagen pech en moeten ze maar aan de luzerne.

Een zak van 20 kg valt onder proefverpakking?

Ik kan die in elk geval gewoon bestellen? (even uitgeprobeerd, maar niet helemaal afgemaakt).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke je wil bestellen, wellicht kunnen we er nog wat van leren?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:39

Oh ja ik was vergeten dat de verzendkosten dan net zo hoog zijn als die ene zak voer. Verzendkosten zijn 15 euro. Ik bestel altijd hier: https://www.paardeerlijk.nl/
Mijn pony's eten de pre-active, hier doen ze het heel erg goed op qua energie. (behalve dat de jongste weer luizen heeft, echt volgende winter gaat ook zijn vacht eraf, ben der zo klaar mee die vieze shet-vacht vol luizen elke winter, dit is al het 5de jaar op rij met luizen |o )

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:07

Mijn staleigenaresse in luinjeberd had het ook maar kon niet meer losse zakken bestellen. Alleen van elke soort een pallet. Dat werd te duur dus is ze ermee gestopt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:24

xLiez schreef:
Mijn staleigenaresse in luinjeberd had het ook maar kon niet meer losse zakken bestellen. Alleen van elke soort een pallet. Dat werd te duur dus is ze ermee gestopt

Klopt ook 1 van de redenen waardoor mijn Fourage handel ermee gestopt is ... zelfs bij grote afname(meerder pallets) rekenen ze flinke verzendkosten kapotte/verschimmelde zakken is niet hun probleem hij heeft uiteindelijk zakken gratis weg gegeven omdat hij van sommige soorten niet afkwam en het over de datum was ...

TjitskeAalze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:29

Ik heb het nu uit Hollandscheveld gehaald bij Health4horses, daar lijkt het allemaal prima te gaan. Op zich okay voor mij om erheen te rijden (1 uur 10 min), want mijn tante woont in de buurt. Het leek me alleen natuurlijk chiller als ik het dichterbij kan ophalen. Daarom dus mijn vraag of mensen belangstelling hebben :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:33

Wat is er zo bijzonder aan dat Equifyt dat je daar zoveel moeite voor wilt doen?

TjitskeAalze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:36

Ehh, het staat echt voor kwaliteit, geen suikers erin noch zetmeel. Daarnaast wil ik ook graanvrij proberen. Ook vind ik het echt goed dat ze er kruiden instoppen en dat wisselen ze per seizoen. Dat scheelt mij weer kruiden erbij kopen.
Wat voer jij je paarden? Ik heb een Fries van 12, erg last van zomer eczeem in de zomer, mag wat meer pit hebben, rijd hem nu 4x in de week

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:43

Hier een ex-hb'er en een grasjeuker die erg slecht gaat op graan en in de winter zand-eters, sinds dat ik ze op de pre-active heb staan eten ze geen zand meer. En het zijn shetlanders, dus een sober ras. Dus ik ben er gewoon tevreden over, alleen rot dat er maar 1 bedrijf levert aan huis voor onze regio. Voor ons is Health4Horses ook een uur rijden namelijk. Misschien kunnen TS en ik de volgende keer beter samen gaan dan.

TjitskeAalze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:53

Ahh, ik woon in Dokkum, jij komt uit Drachten? Anders kunnen we vast wel wat regelen

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:58

Ik woon ook in Dokkum en ben zeker geïnteresseerd in een afhaalpunt dichterbij! Voer het ook en is inderdaad lastig aan te komen. Vorige keer besteld bij Paard&Voeding, dat ging wel prima.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:17

RickC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:18

Jorex schreef:

Hoi Jorex,

Sorry dat de equi-fyt pre-active al weer op is, de nieuwste levering gaat harder dan verwacht. We hebben een mailinglist waarbij vaste klanten op voorhand kunnen aangeven welke equifyt producten ze graag willen afnemen. Dan zorgen wij dat het er op tijd is. Stuur ons even een mailtje als je op de mailinglist wil maar ook als je even een berichtje wil ontvangen als de pre-Active weer in voorraad is, dat scheelt je dagelijks te checken ;-). Nieuwe voorraad verwachten we begin januari! De feestdagen zorgen voor wat vertraging helaas. Groetjes Karlijn en Rick - PaardEerlijk