Paard heeft grote bult

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jejeamber

Paard heeft grote bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 19:33

Afbeelding
Hallo,
Mijn paard heeft sinds 2 weken een bult op der borst. In het begin dacht ik dat het een vetbult was. Nu was ik tijdje in quarantaine vanwege Corona. Vandaag mocht ik eindelijk weer naar stal en schrok me dood hoe groot hij was geworden. Dierenarts raad een echo aan. Nu vraag ik mij af heeft een van jullie zoiets gehad? Wat denken jullie dat het is het is niet warm. Wel zit het vast, het hangt niet los dus. Ze vind het niet fijn als ik eraan kom.

Afbeelding

Afbeelding

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:45

Kan van alles zijn...
Mijne heeft al eens een bult gehad na een trap. was ook niet warm en zat ook niet los. kon er wel gewoon aankomen. Het was een kwestie van zalf smeren en het trok toen weer weg. Zo uit mn hoofd was het een onderhuidse bloeduitstorting.
Maar zoals ik al zei, er bestaan zoveel verschillende bulten met nog meer verschillende oorzaken. Als bokt op basis van je post zou kunnen zeggen wat het is, dan zou de wereld een stuk makkelijker zijn (of juist ingewikkelder :P )

Edit, nu zie ik ineens fotos erbij, die zag ik net niet. Dat is wel een beste bult. Heeft niemand je paard in de gaten gehouden? Lijkt mij toch dat dit wel opvalt....

Veraaaaah

Re: Paard heeft grote bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:57

Mijn paard heeft een bult gehad op haar kont, dit bleek ook een enorme onderhuidse blauwe plek te zijn. Maar die zag er toch anders uit dan deze bult.

Ik zou wel een DA laten komen, kan iets simpels zijn (een abces) of een vochtbult.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:07

en op stal even vragen of ze je willen waarschuwen als eigenaar als je dier iets heeft...

Jejeamber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 20:08

ze hebben mij wel gecontacteerd maar hij was nog niet zo groot als toen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:09

als het veranderd kunnen ze dat toch doorgeven??? lijkt me dat een stal ook de verantwoordelijkheid heeft om dat in de gaten te houden...

Jejeamber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 20:47

Ze hebben alles keurig doorgegeven hoor! Ik wilde het zelf eerst nog even aanzien want het kon ook een blauwe plek zijn

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:59

juist met een blauwe plek moet je er snel bij zijn. dan heb je kans dat je dmv zalf de bult nog weg krijgt. De zalf helpt dan om het onderhuidse bloed op te ruimen. Als je te laat bent heb je kans dat de bult blijft zitten is mij verteld.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:08

Ooit paard verzorgt die dit had als reactie op de vaccinatie.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:16

Hier een paard die het heeft, komt geloof ik door veelvuldig tegen de rand van de stal aan staan. Is gewoon met vocht gevuld en leeghalen heeft meer risico's dan zo laten.

Maar wat het bij jouw paard is kan alleen je da uitsluiten