Ik ben voor mijn te dikke shetlander op zoek naar een goede brok met extra vitamines en mineralen. Ik zoek een brok die niet elke dag gegeven hoeft te worden, omdat ik niet elke dag bij hem langs kan.
Pony is 8 jaar, wordt 2 tot 3 keer per week voor de kar gespannen en staat verder in een loopstal met paddock in de kudde. Krijgen 6x per dag mix van hooi en kuil, staan nooit langer dan een uurtje zonder. Wordt regelmatig met de rest van de kudde ontwormd. Ik heb hem laatst betrapt op mest eten, vandaar dat ik het idee heb dat hij iets tekort heeft.
Graag hoor ik jullie ideeën, ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Dit gaat over vitamine/mineralen korrels. Veel ervaringen en soorten worden genoemd.
Matheno
Geplaatst: 21-12-20 15:00
Pavo heeft van die vitamine/mineralen koeken. Misschien is dat iets? De samenstelling is laatst veranderd waardoor er nu zo goed als geen suikers meer in zitten.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 21-12-20 15:16
Equifirst Vitalbar zijn ook van die vitaminekoeken. Verder heb je brokjes van de pavo Multifit. Vitalbix daily plus zijn ook vitaminebrokjes. Of de metazoa vitaminebrokjes. Keuze genoeg.
Er wordt 5 of 6 x op een dag hooi gevoerd zeg je? Als je bijvoorbeeld van die koeken doet moet ie ongeveer een kwartje per dag krijgen, zet ze alvast gebroken klaar in een emmertje dan kan degene die voert hem een stuk koek geven en is t niet erg als je zelf niet kan