Pony heeft weinig energie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shakirap

Pony heeft weinig energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 17:25

Hallo,

Mijn pony is 23 jaar en met pensioen. Sinds een paar weken merk ik dat ze wat weinig energie heeft en veel staat te suffen.
Ik longeer haar 1x in de week en dan heeft ze wel gewoon genoeg energie, maar vanuit de stal komt ze heel vermoeid en ook tijdens het poetsen.

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en weet wat ik kan doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:33

kun je wat meer vertellen over hoe je pony gehouden word?
wat eet je pony allemaal,eet ze goed?
hoeveel komt het uit de stal,staat het dan met andere paarden en hoe gaat dat.
is er iets veranderd in de afgelopen weken?

ik heb twee oudjes en mijn merrie van 27 is momenteel ook wat hangerig.
komt uit de stal en staat vervolgens zo’n beetje de hele dag op de paddock wat te eten en te suffen tot ze rond 17:00 weer op stal gaat.
ze kunnen een eind op een lang pad lopen als ze willen,maar ze blijven de hele dag wat bij de voerbakken hangen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:38

Ik zou voor de zekerheid een check up laten doen door de dierenarts.

Mijn merrie van 21 begint ook steeds meer kwaaltjes te krijgen zoals schimmel en een lagere weerstand. Ik was al begonnen met bijvoeren van 18 plus brok. Daardoor krijgt ze 30 gram foeneknof met zeewier en knoflook om de weerstand wat te verbeteren. En voor de zekerheid een vitamine spuit gegeven.

shakirap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 18:02

ellepel schreef:
kun je wat meer vertellen over hoe je pony gehouden word?
wat eet je pony allemaal,eet ze goed?
hoeveel komt het uit de stal,staat het dan met andere paarden en hoe gaat dat.
is er iets veranderd in de afgelopen weken?

ik heb twee oudjes en mijn merrie van 27 is momenteel ook wat hangerig.
komt uit de stal en staat vervolgens zo’n beetje de hele dag op de paddock wat te eten en te suffen tot ze rond 17:00 weer op stal gaat.
ze kunnen een eind op een lang pad lopen als ze willen,maar ze blijven de hele dag wat bij de voerbakken hangen.

Ze heeft Cushing en is hoefbevangen geweest, dus ze krijgt wel aangepast voer en gaat niet meer de wei op. Ze is ongeveer van 4 uur 's middags tot 9 uur 's avonds op de paddock met wat hooi. Voorheen ging ze ook rond die tijd de wei op

monsera

Re: Pony heeft weinig energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:56

Toen mijn pony met cushing suffig werd heb ik een kwart extra van zijn pilletje geheven en daar knapte hij ontzettend van op. Ik dacht dat hij gewoon oud werd. Maar dat bleek niet het geval.

shakirap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 23:06

monsera schreef:
Toen mijn pony met cushing suffig werd heb ik een kwart extra van zijn pilletje geheven en daar knapte hij ontzettend van op. Ik dacht dat hij gewoon oud werd. Maar dat bleek niet het geval.

Ohhh oké, dank je wel. Ik ga morgen meteen met de dierenarts bellen of dit mogelijk is