Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JorisV schreef:Misschien er iets aan de hand met jouw paard. Hij heeft ergens pijn of een ziekte onder de leden. Een paard wordt niet zomaar ineens sloom. Virussen kun je herkennen aan signalen zoals verminderde eetlust, koorts, soms snotneus, doffe vacht of hoesten.
Pandora2 schreef:Misschien doe je teveel, te weinig, verkeerde dingen ?
Belast je hem te zwaar voor zijn leeftijd ? Is de fut er misschien een beetje uit ? Vindt hij alles wat ééntonig worden ?
Of heeft hij ergens pijn ? Is dit het paard met artrose trouwens ?
Oorzaken genoeg die sloomheid kunnen veroorzaken. Moeilijk te zeggen vanachter een scherm
Had hij bloedarmoede dat je Redcell geeft ? Want hier zit veel ijzer in. Bij geen tekorten kan dit ook wel averechts gaan werken...
Perryx schreef:Pandora2 schreef:Misschien doe je teveel, te weinig, verkeerde dingen ?
Belast je hem te zwaar voor zijn leeftijd ? Is de fut er misschien een beetje uit ? Vindt hij alles wat ééntonig worden ?
Of heeft hij ergens pijn ? Is dit het paard met artrose trouwens ?
Oorzaken genoeg die sloomheid kunnen veroorzaken. Moeilijk te zeggen vanachter een scherm
Had hij bloedarmoede dat je Redcell geeft ? Want hier zit veel ijzer in. Bij geen tekorten kan dit ook wel averechts gaan werken...
Hoe kom je daar bij? Ik hoef hier geen advies over...
Perryx schreef:Mijn instructrice denkt dat ik te veel het zelfde doe en dat het daar door komt want als ik bij haar les is hij mega voorwaarts
Pepperrr schreef:Mijn bijrijdpony heeft dat ook. Van de week heeft ze nog flink aan de longe gegalopeerd, maar ohz in de bak krijg ik haar moeilijk vooruit. Op buitenrit dan weer wel.
Mijne vindt het bakwerk gewoon saai. Als ik het wat opleuk met balkjes en nadenk-werk gaat het beter. En verder echt consequent zijn. 1x normaal been, geen reactie is binnen 1-2 seconden nog een keer flink been. Nog geen reactie is een tik op dr kont. Blijf daarin consequent en beloon als hij er wel goed op reageert!
Edit: en veeeeel overgangen rijden!