Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Matheno schreef:Hoe doet ze het op een simpele vitamine/mineralenkorrel?
superpony schreef:Komt je paard nu niet minder buiten? Niet alles komt door voer.
mairead schreef:In de Voermeesters vind ik nog best veel suiker en zetmeel zitten (snelle energie) en er zit nog melasse in ook (ook suiker).
Mss eens de muesli van Vitalbix proberen (Active+) ? Evt icm de Daily Complete brok.
Princesj schreef:Mijn wakkere paard heeft ook besloten het het beste te doen op Pavo, behalve qua vitaminekorrel. Ik heb alle mooie natuurlijke producten geprobeerd, of hij was niet te rijden of hij at het niet. Hij moet aankomen en ik heb de volgende combinatie:
18+
Fibrebeet
Vitalbix Daily complete
NAF Magic
Zo blijft hij rijdbaar zonder er lichamelijk onder te lijden. De magic moeten ze vaak even aan wennen, maar na 2/3 dagen eten ze het over het algemeen prima.
NienkeV1994 schreef:In alle voeren die je geeft zit in ieder geval luzerne, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, dan zou je kunnen kijken naar voer zonder luzerne. Er zijn op bokt meer topics te vinden over paarden die druk worden van luzerne.
Nature's Best en Sereen zijn hoger in suiker en zetmeel dan ik zou willen bij een paard dat druk wordt. Als je paard verder niks nodig heeft zou ik ook kijken naar alleen een vitaminekorrel, desnoods met een beetje gezonde slobber of wat esparcette om het mee te mengen. Overigens zijn veel paarden nu best wel druk, dus het weer en vuurwerk helpt mogelijk ook niet mee.
Marus schreef:mairead schreef:In de Voermeesters vind ik nog best veel suiker en zetmeel zitten (snelle energie) en er zit nog melasse in ook (ook suiker).
Mss eens de muesli van Vitalbix proberen (Active+) ? Evt icm de Daily Complete brok.
In alle voeren van voermeesters veel suikers en zetmeel en melasse?
Vanwaar daar je de active+ aan? Dat komt op mij over als veel energie
En toch lees ik geregeld over paarden die ook op vitalbix heftig reageren
Clasical schreef:Heb je al geprobeerd magnesium bij te voeren?
Magnesium kan ondersteunen bij bv. druk doen door nerveusiteit.
Dennis schreef:Sommige kunnen ook ril worden als ze niet voldoende vitamine en mineralen krijgen.
En met 2x een kwartje zit je lang niet aan de aanbevolen hoeveelheid van de meeste merken.
Ook iets om mee te nemen in je zoektocht.
Iilssx schreef:Ik weet niet of je misschien mijn topic voorbij hebt zien komen van mijn pony die opeens extreme angst had. Het topic heet extreme stress bij pony. Hij zat in zijn geval heel hoog in het kalium, wat dus in bijv. Subli heel veel zit. Mijn pony krijgt nu om hem rustig en in balans te houden:
1/2 kilo basisbrok van Pavo
Aanbevolen hoeveelheid magnesium per dag
Aanbevolen hoeveelheid pavo vital (vitamine en mineralenbrok) per dag
En voor het mengen zelfgemaakte lijnzaad'smurrie' (dit vinden ze vaak ook lekkerder dan gewone lijnzaad)
Hij is echt samen met trauma therapie wat hij krijgt, een compleet ander paard geworden. Veel relaxter en glimt mooi
Mijn dierenarts zei dus ook dat in pavo veel minder kalium zit. Misschien dat je paard daarom ook daarvan rustiger wordt..
maximosa schreef:Gek eigenlijk, ik ben ook sereen gaan voeren aan mijn welsh kruizing met het idee om haar wat relaxed te krijgen. Nu voer ik nog maar 2 weken. Merk nog geen verschil... afgaande op wat er vermeld word bij het voer zou je denken dat ze wat rustiger zou worden. En inderdaad zetmeel en suiker wel hoog.
Annemarievzr schreef:Ik heb een heel wakker paard gekregen nadat ik pavo fibrebeet ging voeren. Ik denk een combi van teveel energie geven en de luzerne, maar zeker weten doe ik het niet. Feit is wel dat hij, nu hij weer pavo Basic+, speedibeet en pavo vitaminekorrels krijgt (en wat bach bloesems), enorm gekalmeerd is. Ook heb ik een kuur MasticHorse gegeven om zijn maag tot rust te brengen mocht er iets van maagzweer of irritatie zijn geweest.
Ik gaf eerst een vitaminekoek (van Aveve) maar daar zit haver en best veel suiker in. Nu dus de vitaminekorrel van Pavo.