Genoeg slowfeeders te vinden maar dit blijft lastig voor shetlanders, zeker voor shetlanderveulens. Ik had een bak met netten erin maar hier kunnen de veulens niet (goed) bij. Ik werk nu met netten maar er wordt erg veel geknoeid.
Iemand inspiratie voor een slowfeeder systeem die geschikt is voor de allerkleinste?
Het wordt buiten gebruikt dus een afwatering is ook nodig. Zelf knutselen is niet erg.
misschien een net met kleinere mazen? Bijvoorbeeld die van shires? die zijn 2.5 cm maas geloof ik. Daar eten mijn kleine welsh ponys ook uit en wordt er eigenlijk nagenoeg niks geknoeid
Ik gebruik voor mijn shetten van die vierkante 3x3 netten en doe die dubbel (2 netten over elkaar). Dan wordt er bijna niets geknoeid en hebben ze toch onbeperkt. Wel hoog genoeg hangen zodat er geen houdini langs boven het er uit trekt
sanso
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-20 12:55
Mizora schreef:
Wat voor netten (qua maas) gebruik je nu?
Ik gebruik nu netten met 3x3 mazen. Wellicht kan ik nog fijner gaan qua formaat, dat valt altijd nog te proberen. Of inderdaad twee netten in elkaar!
Shires greedy hooinet black 120cm; deze gebruik ik naar volle tevredenheid bij mijn pony's. Zijn vrij duur, maar gaan bij mij ook zeker een poos mee en de pony's zijn mooi een poos zoet.