Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hevonen schreef:IK vind jouw verhaal niet heel duidelijk, maar als hij net is gecastreerd kan er natuurlijk wat ontsteking ontstaan. Dat moet je dan een- of liefst tweemaal daags koelen met zacht stromend koud water. Misschien handig om zoiets in de openingspost te vermelden.
Dilan93 schreef:Wanneer is ie gecastreerd?
Mijn paard had na de castratie ook flinke zwelling. Moest toen van de DA 2x daags koelen en stappen met m, om de bloedsomloop goed bezig te houden.
Paard liep toen ook heel vreemd wijdbeens, zo sneu
Lindsey_99 schreef:De wonden zijn nog open, dik in de modder lijkt me erg link, ook gezien tetanus. Hopelijk is hij daartegen gevaccineerd? Ik zou hem toch niet daar willen hebben staan; wel buiten maar dan op een droog stuk. Goed in de gaten houden of het niet ontsteekt (koorts) want dat dan chronisch worden (funiculitis). En anders een pensionstal opzoeken waar hij in drogere en betere omstandigheden kan staan.
Bij mijn veulen was de zwelling na 1,5 week helemaal weg en ongeveer een week later waren de wondjes ook dichtgegroeid.