Bij deze een vraag wat jullie denken van een hooinet bij een jaarling in stal ? Is het mogelijk een hooinet op te hangen zonder dat er ongelukken gebeuren ?
Jaarling in kwestie komt veel buiten en staat rustig in stal, mijn ouwere paard heeft een groot hooinet en daar ben ik erg tevreden over vandaar de twijfel om bij mijn jaarling ook 1 te hangen zodat ze altijd beschikt over ruwvoer.
Ik heb bij mijn 2 jaarlingen gewoon de rechthoekige slowfeeders van EJ hangen. Gaat helemaal prima, maar ze zijn het ook al sinds geboorte zo gewend. Nog nooit iemand in vast gezeten oid.
Sintara
Geplaatst: 05-12-20 21:28
Als de hoeven maar niet in de gaten of bovenaan in touwen kunnen blijven hangen moet het gewoon kunnen zou ik denken..
Die van mij heeft ook altijd een hooinet gehad. Die staat alleen niet op stal. maar zolang de mazen niet te groot zijn dat er geen voet in past oid zou ik niet weten waarom niet...
Bedankt iedereen voor de reacties. Inmiddels hangt het hooinet en paar dagen en ze is er volgens mij blij mee☺️
Stevig hangt ie zeker ik heb bij mijn andere paard d'r hooinet z'n bergbeklimmeners haak die op slot kan zodat ie niet open kan schieten dus die heb ik voor mijn jaarling nu ook zijn echt ideaal ☺️