Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:Lijkt zoiets niet meer op maandagziekte dan op peesverreking ?
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar dat trillen, door de achterhand zakken en niet meer willen lopen doen bij mij een alarmbel richting maandagziekte rinkelen.
Bravie schreef:Pandora2 schreef:Lijkt zoiets niet meer op maandagziekte dan op peesverreking ?
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar dat trillen, door de achterhand zakken en niet meer willen lopen doen bij mij een alarmbel richting maandagziekte rinkelen.
Hoi Pandora,
Ik snap je redenatie. Volgens mij kwam het trillen op die moment van de pijn en ongemak. Ze heeft de voorbije weken niet moeten werken en er is niets aan haar voerschema veranderd. Voor zover ik weet komt spierbevangenheid meestal door 1 van deze beiden?
Sas_Mon schreef:heb je de pezen niet laten scannen op trauma?
Ibbel schreef:Google eens op ESPA (of DSLD - de oude naam)
Dat is een (ongeneeslijke) ziekte waarbij de pezen 'versuikeren' en daardoor niet meer star zijn maar juist flexibel worden. Zoiets kan opeens (hoewel week of lang gekoot soms achteraf bekeken wel al duidelijk aanwezig was) opkomen als de hoeveelheid suikers in het collageen van de pezen over een grens heenkomen waarbij het collageen de boel niet meer bij elkaar kan houden.
Frederik1517 schreef:Vooral rust houden, en hopelijk gaat het dan vanzelf beter met de tijd