ik heb nu 5 jaar een paint in mijn bezit die aan luchtzuigen doet.
oorzaak: verveling op stal
ik heb hem al helemaal laten controleren door de dierenarts om maagzweren etc uit te sluiten hij doet dit dus echt als stal ondeugd.
ik had hem eerst op pension staan waar ik hem snel weg had gehaald en op een stukje bij een boer had gestald waar hij 24/7 buiten stond met onbeperkt voordroog.
in 2019 zijn we verhuisd en zijn alle paarden aan huis komen te staan en beschikken ze nu over 3 open boxen met extra overkapping, een zandpaddock (uitloop) van 11 bij 31) en daaraan een track.
we voeren onbeperkt droog hooi.
maar nogsteeds blijft het luchtzuigen, nu vind ik het niet erg dat hij het doet maar hij sloopt alles, hooibakken, voerbakken (we hebben nu losse flexibele voeremmers die op de grond gezet word zodat hij ze niet kan slopen), planken trekt hij overal vanaf, dekens sloopt hij.
ik wil eigenlijk een band proberen omdat hij verder alles heeft wat hij nodig heeft en geen stress heeft.
nu hoor ik veel verschillende verhalen hierover maar eigenlijk alleen maar verhalen van paarden die op stal staan.
nu vroeg ik mij af zijn er mensen die dit ¨probleem¨ ook hebben en ook voor een band hebben gekozen?
hoe ging het bij jullie in de praktijk, kwam er meer stress? werd de situatie voor paard en eigenaar fijner? hoe ging het paard zich gedragen? nu weet ik dat het natuurlijk per paard verschilt maar hoor erg graag wat ervaringen van paarden die 24/7 buiten staan met onbeperkt hooi en evt track.
(hou het vriendelijk aub