Hooi/paarden voer automaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Hooi/paarden voer automaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 21:26

Sintara

Re: Hooi/paarden voer automaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:03

Ik heb net op de link geklikt want het klinkt wel interessant!
Maar ik vind die lange touwen die nog vastzitten aan dat ding en aan het net zo wel een beetje gevaarlijk..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:47

Een echte voerautomaat lijkt me ideaal, maar als mijn paard het hooi ziet hangen maar er niet bij komt raakt meneer nogal gefrustreerd ben ik bang :=

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 15:40

Ik zat te denken dit aan het dak van het afdak te maken, dat ze niet opzij maar naar beneden vallen. Dan heb je alleen het touw waar het net aan hangt en geen extra touw. Ik denk dat dat een kwestie is van voor jou plek handig ophangen is.

Pony's staan nu in paddock grenzend aan de stal met hooi, dus gefrustreerd zal hier wel mee vallen. En heb ook altijd stro hangen om te knabbelen.

Ik werk de hele dag, en zou graag 's nachts ook voeren (maar ga daar lekker m'n bed niet voor uit midden in de nacht ;) ), dus lijkt me ideaal. Dan kunnen ze meerdere maar kleinere porties eten. Ik voer nu meer dan dat ik zou willen (en ze nodig hebben) omdat ze anders te lang zonder staan.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:11

Nou sorry, had iets professioneler verwacht dan een systeem met tijdschakelaar dat gewoon een net laat vallen. Een handige harry kan dit zelf wel in elkaar knutselen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 16:28

Maar als je niet handig ben ben je al blij met zo iets kant en klaar :j :') .

http://www.hooivoerautomaat.nl/ vind ik ook mooi, maar die schijnt flink duurder te zijn. En ik krijg m'n e-mail terug die ik daar naar toe stuur, dus dat schiet niet op.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:41

En die van Equipona?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 17:17

Ook wel geinformeerd, die is nog veel duurder, rond de 2200 euro per voerplek. En met 5 pony's word dat toch wel een flink kosten plaatje en niet haalbaar.

Bovenstaand kan je ook 2 netten tegelijk laten vallen, dus heb je al 2 voerplekken op 1 apparaat. Voor 300 euro. 2e te koppelen apparaat 250 euro (dus dat zou dan al 4 voerplekken zijn).
Minder mooi, zeker, maar wel een veel vriendelijkere prijs ;) .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:04

Mdrf schreef:
Nou sorry, had iets professioneler verwacht dan een systeem met tijdschakelaar dat gewoon een net laat vallen. Een handige harry kan dit zelf wel in elkaar knutselen.

Exact mijn gedachte. Daar komt bij ik het niet o.k vind dat paarden constant in deze houding staan te eten. Ze kunnen maar van 1 kant eten en niet recht staan t.o hun ruwvoer. Lijkt me op ten duur niet best voor hun kaak..hals e.d
Het is voor mij een No.

JorisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:55

Ik heb de link bekeken en ik vind dit systeem niet zo vloeiend of zelfs goed voor de houding van het paard. Lijkt mij juist ongemakkelijk voor het paard.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:30

Check eens de fb pagina het nieuwe paardenhouden, daar komen erg veel handige (en zo goedkoop mogelijke) opties voorbij.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 22:22

Netten kan je op verschillende manieren ophangen.

Ik heb ook wel wat kisten die open en dicht gaan gezien, maar allemaal bouw pakketten en handig ben ik niet :') .

Frederik1517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:33

Intressant, iemand ervaring met hoe veilig het is?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:45

Toevallig heb ik mijn man vorige week nog gevraagd of hi niet zoiets voor mij kan bouwen, althans een hooi voersysteem op timer.
Maar aan zoiets als dit zat ik daarbij niet te denken.
Het hoe dan wel ben ik nog niet over uit haha maar een goed systeem is denk ik een gat in de markt.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:59

Dennis schreef:
Maar als je niet handig ben ben je al blij met zo iets kant en klaar :j :') .

http://www.hooivoerautomaat.nl/ vind ik ook mooi, maar die schijnt flink duurder te zijn. En ik krijg m'n e-mail terug die ik daar naar toe stuur, dus dat schiet niet op.

Hoe duur is deze dan?
Lijkt me ideaal

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 11:17

Die is volgens mij tegen de 1.000 euro.
Ik heb er 2 of 3 nodig, dus dan is voor dat geld de aardigheid er wel van af.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:24

Er zijn een aantal betaalbare alternatieven:
Ik heb zelf een poortopener die open gaat op een gezette tijd met een kippenhok-opener van chickenguard.
Maar wat ik echt mooi vind is een hooiruif achter een rolluik dat wel tot zo'n 15 x per etmaal (of zoiets) omhoog gaat....
Er zit op Facebook een groep hierover (ik heb geen Facebook meer, dus kan geen link plaatsen).

MikeyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:34

Ninx schreef:
Er zijn een aantal betaalbare alternatieven:
Ik heb zelf een poortopener die open gaat op een gezette tijd met een kippenhok-opener van chickenguard.
Maar wat ik echt mooi vind is een hooiruif achter een rolluik dat wel tot zo'n 15 x per etmaal (of zoiets) omhoog gaat....
Er zit op Facebook een groep hierover (ik heb geen Facebook meer, dus kan geen link plaatsen).

Weet je toevallig nog wel hoe dat systeem heet of de naam van de Facebook groep? Ben ook op zoek naar dit soort oplossingen en dit klinkt interessant :)