Masters senioren slobberbrok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Masters senioren slobberbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 18:31

ben eigenlijk wel benieuwd naar deze slobber.
heeft iemand ervaring er mee?

ik kan niet heel duidelijk de ingrediënten vinden, vraag me eigenlijk af of het vergelijkbaar is met de seniores priores van Subli.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:09

Ja zeer goede ervaring mee. Ik voer het aan mijn pony van bijna 35 ( die gerust nog winterpenen weg hapt) als verwennerij. Hij vind het heerlijk, ziet er goed uit. Het fijne aan deze slobber is dat hij met 15 minuten klaar is en snel gevoerd kan worden.

Woody2015

Re: Masters senioren slobberbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:22

Hele goede resultaten mee gezien. Word ook graag gegeten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 22:29

oh kitty,ja volgens mij zag ik van jou wel actieve filmpjes voorbij komen van je pony op facebook geloof ik
dus dan is het inderdaad wel geschikt :D
maar zou je voor mij een foto willen maken van hoe het er uit ziet als het geweekt is?
staat er bij jou op de verpakking de ingrediënten?
geef jij het als ruwvoervervanger of eet jouw pony nog hooi?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:33

ellepel schreef:
oh kitty,ja volgens mij zag ik van jou wel actieve filmpjes voorbij komen van je pony op facebook geloof ik
dus dan is het inderdaad wel geschikt :D
maar zou je voor mij een foto willen maken van hoe het er uit ziet als het geweekt is?
staat er bij jou op de verpakking de ingrediënten?
geef jij het als ruwvoervervanger of eet jouw pony nog hooi?

Klopt die is nog best actief. Als ik eraan denk zal ik eens een foto maken. Vrijwel alle paarden bij ons op stal lusten het en likken graag de restjes uit zijn emmer, als die er nog zijn. Mijn pony eet ook nog hooi maar ik verwen hem graag en heb er liever een klein vetrandje aan zitten op die leeftijd.

Deze foto is van een week of 2 geleden, hier is hij 34 :-)

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 21:54

ja wauw, mooie ronde billen ook.
dat vetrandje vind ik ook wel fijn hoor :j
nou ik ga es wat van dat spul bestellen, es kijken hoe dat bevalt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:11

Hier op onze stal hebben we meerdere oudjes die het krijgen, en mijn 18jarige krijgt een klein beetje als extra ondersteuning.

De oudjes doen het hier erg goed op. Voor 1 is het volledig voer en kan ze daarnaast vrijuit hooi kanen, maar dat werkt ze niet zo makkelijk weer weg.
De ander krijgt het omdat het snel een mager ding is en die blijft hiermee nu een stuk beter op gewicht.

Zelf voer ik het in de winter bij als extra dus om spierverlies te voorkomen en net iets meer voedingsstoffen aan te bieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 05:59

Het lijkt een fijne slobber voor mijn pony die moeilijk op gewicht blijft. Kan ik ergens de ingrediënten vinden?
Ik zag op de website van Masters ook een interessante muesli maar de samenstelling staat er daar ook niet bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 08:11

jammer is dat he, ik heb een mailtje naar masters gestuurd met de vraag wat er in zit.
ik wacht dat nog even af.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:03

Ik heb ook al antwoord.

SAMENSTELLING: Bietenpulp, Tarwegries, Maisvoermeel,
Zonnebloemzaadschroot, Sojaschilfers, Sojaschillen, Lucerne,
Lijnzaad, Lijnzaadolie, Havermoutdoppenpellets, Melasse,
Gerst, Natriumbicarbonaat, Natriumchloride,
Monocalciumfosfaat, Koolzure voederkalk, Magnesiumoxide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:34

Bedankt voor het delen!

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:50

Klopt het dat de slobber echt met 15 minuten klaar is? Ik kan dit nergens terugvinden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 14:24

stuur ze een mailtje?
zij antwoorden echt super snel.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:29

Ik voer dit al jaren aan mijn (11-jarige) paard ter ondersteuning van haar gewicht. Vind het echt een top product, seniores priores at ze niet goed, maar dit vindt ze heerlijk. Geweekt ziet het er echt uit als een dikke bruine pap hahaha ze krijgen er ook een heerlijke vieze smoel van.

Met warm/heet water zet het heel snel uit en kan ik me wel voorstellen dat het snel klaar is inderdaad. Maar ik maak het meestal met koud water en laat het 2/3 uur staan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:55

Masters zelf adviseerde 1,5 uur weken in koud of lauw warm water. In heet water gaan de vitamines naar de maan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:59

Hoeveel voeren jullie eigenlijk per keer van deze slobberbrok?

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:11

Oh jammer dat hij toch nog zo lang moet weken. Ik voer mijn merrie seniores priores en dit heeft ook echt een aantal uur nodig. Ik ben nu eigenlijk nog opzoek naar snelle variant als tussendoortje met toch alle voedingsstoffen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:01

Ik doe er koud en soms lauwwarm water bij en roer goed. Ik doe er wel veel water bij en check of alle brokjes goed uit elkaar gevallen zijn. En dat is eigenlijk altijd wel met een kwartiertje het geval. Maar ik snap wel dat een voerfabrikant langer weken adviseerd. Had dat met pavo fibrebeet hetzelfde. Staat 30 minuten op de zak maar met 10 minuten was het vaak al klaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:13

KB01 schreef:
Oh jammer dat hij toch nog zo lang moet weken. Ik voer mijn merrie seniores priores en dit heeft ook echt een aantal uur nodig. Ik ben nu eigenlijk nog opzoek naar snelle variant als tussendoortje met toch alle voedingsstoffen.

Vitalbix nutrimash is top. Die is echt snel klaar. (even offtopic tip)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:29

Kitty_ schreef:
Ik doe er koud en soms lauwwarm water bij en roer goed. Ik doe er wel veel water bij en check of alle brokjes goed uit elkaar gevallen zijn. En dat is eigenlijk altijd wel met een kwartiertje het geval. Maar ik snap wel dat een voerfabrikant langer weken adviseerd. Had dat met pavo fibrebeet hetzelfde. Staat 30 minuten op de zak maar met 10 minuten was het vaak al klaar.

Slim, zeker voor “nood” snel klaar. Vergelijkbaar met de Marstall bergwiesen mash. Prijs ongeveer van beide hetzelfde.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:59

manzano schreef:
KB01 schreef:

Vitalbix nutrimash is top. Die is echt snel klaar. (even offtopic tip)

Daar kan ik nog Senior Mash van EquiFirst aan toevoegen.

Mijn senior met nog maar een half gebit krijgt 's morgens SP (dat kan de hele nacht weken) en 's avonds Senior Mash. Met een kwartier in koud water is het al eetbaar, hoewel ik het liever wat warmer voer.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:09

Mijn oude en erg magere ruin deed het hier fantastisch op. Ik ben begonnen met 1,5 schep per dag en heb hem op een gegeven moment zelfs terug gezet naar 0,5 per dag omdat hij wel erg rond werd. Het was een erg lastige eter maar vond het erg lekker in tegenstelling tot pulp en subli sp. Jammer dat
Ik het niet eerder had ontdekt. Had een hoop ellende gescheeld met dingen die hij niet wilde eten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:19

Hier in het verleden met ouder paard ook goede ervaring mee gehad.
Het moet inderdaad even weken.
Wij deden ook wel klaarmaken voor de verzorging en het wandelen of rijden en dan daarna de slobber geven.

Gaf er vaak nog een handje vitcrix bij ook van Masters.
Mooie samenstelling.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:49

Ik vind het persoonlijk wel lastig te krijgen. Vond ik toen ook al. Het adres dat het zou hebben in de buurt heeft het zeker weten niet liggen. Had m’n huidige paard willen trakteren op een zak maar als ik het niet kan kopen dan houdt het op..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 10:10

je kunt online bestellen?
ik zou het doen, maar zie er toch van af.
momenteel gaat mijn ruin erg goed op de huidige voeding en dus laat ik het liever zo.