PRE met smalle borst en bodemwijde beenstand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TDS

PRE met smalle borst en bodemwijde beenstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 18:38

Hoi allemaal,

Ik ben recent bij een PRE op bezichtiging geweest en het viel mij op dat hij een smalle borst had met een bodemwijde stand. Meestal heb je een rond boogje tussen de bovenbenen bij de borst, maar de benen staan zodanig dicht bij elkaar dat het een scherpe v wordt. Ik dacht juist dat de PRE bekend stond om zijn brede borst waar geen deken omheen past :P Mijn vraag aan jullie, hebben en/of kennen jullie een (PRE) paard met een soortgelijke beenstand en komen daar problemen bij kijken? Is dit bijv. blessuregevoelig?

Ik heb mijn dierenarts al gecontacteerd om te vragen of hij op basis van de foto's en een filmpje een probleem ziet aan de hand zijn beenstand, voordat we verder het proces ingaan.

Mungbean

Re: PRE met smalle borst en bodemwijde beenstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:13

Als het paard gewoon normaal afwikkelt en niet schept of maait dan is het gewoon een smal paard. Van smal op zich krijg je geen blessures, wel als dat smal staan een sterk effect heeft op de gang.
Uiteraard toont een smal paard met weinig rib veel kleiner dus als je lange benen hebt kan dat nog een minder punt zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:34

Ook een PRE kan (nog) smal zijn in de borst. Hoe oud is hij? Kan zijn dat hij nog moet uitzwaren, maar sommige blijven ook gewoon smal. Verder inderdaad kijken wat hij in zijn gangen doet.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:45

Is het een volle PRE? Ik heb een kruising, en die is ook zeker niet zo breed als je doorsnee rasechte PRE

Frederik1517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:40

Misschien de stamboom navragen, wordt vaak veel duidelijk mee

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:53

Jessix schreef:
Ook een PRE kan (nog) smal zijn in de borst. Hoe oud is hij? Kan zijn dat hij nog moet uitzwaren, maar sommige blijven ook gewoon smal. Verder inderdaad kijken wat hij in zijn gangen doet.

Dit inderdaad, het zal waarschijnlijk nooit een hele brede worden, maar het kan nog wat ontwikkelen.