ik weet dat er net een topic over een ander paard is met (ongeveer) hetzelfde probleem, maar ik wilde toch even gericht advies

vandaag ging ik naar m'n paard. hij heeft ongeveer een uur met andere paarden in de bak gestaan (niets vreemds gebeurd). toen ik hem er weer uit wilde halen, zou ik hem eerst even 'opjagen' (lees: heel hard met de zweep achter hem aanwaggelen, zodat hij ook wat zou doen (is heel sloom)) dus, ik erachteraan, meteen is volle galop

ik dacht: laat hem eerst maar even rustig draven een paar rondjes, dus eerst draven (niets te zien). toen hij een paar rondjes had geraced, liet ik hem weer draven, en liet ik hem omkeren, hij liep opeens kreupelig (knikken met de hals, behoorlijk) dus ik dacht: ik laat hem nog heel even galoperen. toen ging hij in een sukkelgalopje, ik dacht: dit is niet goed.
toen heb ik even een stalgenoot in geschakeld en even met hem gedraafd. ook zij zag dat hij toch echt niet goed liep. Ik had even gevoeld, en zijn hoef was redelijk warm. Aan de zijkanten heel warm.
Ik heb ook net een andere hoefsmid, misschien komt het daar door?? Ik weet het niet

Zal ik met hem gaan stappen, is dat een goed idee??
dus, weet iemand wat ik moet doen???