Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Heleennn schreef:Na het werk gisteren heel licht een beetje vocht maar zeker een stuk minder dan voorheen. Ik verwacht dat het vandaag opnieuw volledig weg zal zijn. Ik ga het dus rustig aan opbouwen qua werk en dan komt het denk ik helemaal goed. Hyaloral is inderdaad deels ontstekingsremmend, maar voornamelijk zit er collageen, glucosamine, etc.. in voor soepele gewrichten. Maar het deel ontstekingsremmer doet nu goed zijn werk volgens mij. Dus daarom voorlopig nog enkel heel lichte arbeid tot er geen vocht meer op komt, want is voor mij toch een teken dat er een kleine ontsteking heeft gezeten als de Hyaloral zo snel zijn werk doet.
Josien_ schreef:Klinkt wel heel interessant dat dat zo werkt zeg! Hopelijk is er verder niets aan de hand.
Heb jij de Hyaloral via jouw dierenarts gekocht? Weet je toevallig van welk merk dit is?
Slmt9 schreef:https://www.123paarden.nl/nl/hyaloral.h ... gIkzvD_BwE
Interessant. Beide bevatten collageen, de hyaloral nog hyaluronzuur.
Is er dan sprake van mogelijk artrose? Want daar ken ik het van.
Elisa2 schreef:Virbac test ook goed en de producten worden ontwikkeld door dierenartsen die in dienst zijn. Wel mooi om te zien dat het een natuurlijk product lijkt te zijn. Behalve de natuurlijke ontstekingsremmers zie ik geen andere ontstekingsremmer?
In ieder geval, ik kende het product nog niet maar denk zeker wel een paar paarden te kennen die hier baat bij kunnen hebben.
Heleennn schreef:Slmt9 schreef:https://www.123paarden.nl/nl/hyaloral.h ... gIkzvD_BwE
Interessant. Beide bevatten collageen, de hyaloral nog hyaluronzuur.
Is er dan sprake van mogelijk artrose? Want daar ken ik het van.
Zolang er niets gescand of gefotografeerd is, is er natuurlijk geen diagnose. Maar de kans op artrose is eigenlijk nihil bij mijn paard. Bij artrose verwacht je eerder ook moeilijker lopen, stijfheid, etc... Dat zou bij het kreupelheidsonderzoek dan ook zeker naar boven gekomen zijn vermoed ik. Mijn paard is nooit echt een schwungerige loper geweest, maar heeft wel gewoon een keuring bij aankoop gehad die volledig in orde was. Dus ik hou eigenlijk al 8 jaar lang rekening met het feit dat ze gewoon van nature niet veel souplesse heeft. Dat is altijd al zo geweest, dus voor mij niet meteen alarmerend. Ze is niet 'stijver' (klinkt ernstig, maar een vreemde ruiter zou dat bijvoorbeeld niet eens zien aan mijn paard) dan dat ze normaal is.