[/img]
Hutcherson schreef:Rainrot (regenschurft) jeukt behoorlijk en is ook een bacterie die op andere paarden door gegeven kan worden. Je moet ook altijd je dekens etc wassen.
DA die ik destijds had spoot gelijk dectomax in (zonder mijn weten) en gaf aan dat paard altijd vatbaar zou zijn dus moest vooral deken op blijven doen.
Heb de deken er per direct afgehaald en nooit meer opgehad. Nooit meer last van gehad.
Kwam denk ik juist door de deken.
Deb_bie schreef:Hutcherson schreef:Rainrot (regenschurft) jeukt behoorlijk en is ook een bacterie die op andere paarden door gegeven kan worden. Je moet ook altijd je dekens etc wassen.
DA die ik destijds had spoot gelijk dectomax in (zonder mijn weten) en gaf aan dat paard altijd vatbaar zou zijn dus moest vooral deken op blijven doen.
Heb de deken er per direct afgehaald en nooit meer opgehad. Nooit meer last van gehad.
Kwam denk ik juist door de deken.
Dectomax werkt tegen parasieten en niet tegen bacteriën of schimmels, dus dat is geen juiste behandeling voor beide aandoeningenHoewel we het beiden 'schurft' noemen, heeft het niks met mijten te maken.
Wassen van dekens/borstels/dekjes is bij beiden een goed plan, of het nou de bacterie of schimmel is. Beide kunnen via je spullen weer terug komen op je paard.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers