Tips of supplementen pony te dik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDeewii

Tips of supplementen pony te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 08:36

Hallo allemaal,

Mijn haflinger van 151 is te dik hij weegt op dit moment 548 kilo. Hij is afgelopen jaar al flink veel afgevallen, maar het lijkt of ik die laatste kilo’s er maar niet af krijg. Volgens degene die bij ons op stal is geweest om de paarden te wegen moet er 30 kilo af.

Vanuit stal krijgt hij ‘s ochtends en ‘s avonds een plak kuilvoer. Overdag staat hij in de paddock met hooi.
Nu zal je denken waarom krijgt hij vanuit stal kuilvoer? De reden is hij heeft luchtweg problemen van het hooi van stal gaat hij hoesten.. In de paddock geef ik hem zelf gekocht hooi

Zijn voer dat hij krijgt is Cavalor fiberorce omdat hij super kieskeurig is en bijna geen een balancer wilt eten Soms heb ik het idee dat hij hier te weinig energie uit haalt

Hoe kan ik hem het beste ondersteunen om verder af te vallen? Kunnen supplementen daarbij helpen of hebben jullie een goed trainingschema dat helpt?

Ninx

Re: Tips of supplementen pony te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:40

xDeewii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 08:41

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:07

Arm hooi voeren, je hooi echt laten testen anders weet je het suikergehalte niet.
Mijn ervaring is dat als je echt arm hooi hebt ze hier automatisch minder van eten omdat het gewoon minder lekker is.

Verder veel kilometers maken, lekker lange buitenritten, vooral lange stukken actief stappen helpt voor de vetverbranding.

En de buikspieren laten werken.

Die van mij is veel afgevallen sinds hij voor de kar staat omdat we daar veel kilometers mee maken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:11

Is het geen mogelijkheid om je hooi te weken op stal?

In supplementen om af te vallen geloof ik niet zo. Uiteindelijk gaat het erom wat erin gaat en wat er verbrandt wordt.

Ik voer zelf graszaadhooi bij naast het weidehooi. Mijn shet is wel wat te dik. Maar mijn welsh heeft het nodig

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:13

Kuil weglaten en geweekt hooi oo stal geven.

Als supplementen zouden werken dan was er geen overgewicht meer.
Ook niet in mensen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:17

Alleen arm hooi voeren en dat ook nog eens lang laten weken. Het liefst een paar uur. Dat haalt het stof eruit en weekt ook de suikers eruit. Je raakt ook veel voedingstoffen kwijt zo dat zou je kunnen opvangen met een mineralen brokje.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:36

Hooi afwegen en je kan ook gluco balance bij het voer geven.

xDeewii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 11:58

capopjekop schreef:

In supplementen om af te vallen geloof ik niet zo. Uiteindelijk gaat het erom wat erin gaat en wat er verbrandt wordt.

Ik voer zelf graszaadhooi bij naast het weidehooi. Mijn shet is wel wat te dik. Maar mijn welsh heeft het nodig

Ja ‘s avonds kan ik het prima laten weken.
Maar ‘s ochtends werk ik dus kan ik daar niet bij zijn en personeel doet het niet voor me helaas. Maar goed idee.. ik ga er iets op verzinnen

xDeewii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 11:59

bcd94 schreef:
Arm hooi voeren, je hooi echt laten testen anders weet je het suikergehalte niet.
Mijn ervaring is dat als je echt arm hooi hebt ze hier automatisch minder van eten omdat het gewoon minder lekker is.

Verder veel kilometers maken, lekker lange buitenritten, vooral lange stukken actief stappen helpt voor de vetverbranding.

En de buikspieren laten werken.

Die van mij is veel afgevallen sinds hij voor de kar staat omdat we daar veel kilometers mee maken.

Dankjewel! Heb hier wel een bos in de buurt dus kan ik goed in kunnen stappen

Frederik1517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:30

Lekker veel beweging, dat in comibnatie met niet overvoeren zal die kilo's eraf branden

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:34

xDeewii schreef:
capopjekop schreef:

Maar ‘s ochtends werk ik dus kan ik daar niet bij zijn en personeel doet het niet voor me helaas. Maar goed idee.. ik ga er iets op verzinnen

Avond van te voren bak met natgemaakt hooi klaarzetten?
Heb ik gezien bij stal genoot.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:37

xDeewii schreef:
capopjekop schreef:

idd gewoon savonds weken en ophangen in hooi net dan kunnen hun het in stal hangen en eventueel stro om te knabbelen