Medische tips voor paard met hanetred?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Medische tips voor paard met hanetred?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 11:54

Hoi allemaal! :wave:

Vol goede moed wil ik gaan beginnen mijn 3 jarige paard met hanetred te gaan trainen. {:}

Ik ben momenteel zwanger van een tweeling en heb al mijn beste paarden verkocht om vervolgens achter te blijven met mijn minst goede paard. Ik heb hem bewust niet te koop gezet omdat hij ondanks zijn gebreken echt het liefste paard is wat je je maar kunt bedenken.. <3 Je wilt echt niet dat de waarde van zo een paard niet gezien wordt en hij de handel in verdwijnt. :n

Nu alle andere paarden verkocht zijn wil ik er alles op alles opzetten er het beste van te maken met mijn huidige paard, ondanks zijn gebreken. Hij is veelste klein gebleven, hij is wat zwak, hij heeft hanetred.. maar hij is ook ontzettend lief, eentje die er echt voor je wilt zijn. <3


Nu heb ik eindelijk de tijd ook om volledig voor een paard te gaan wat ik eigenlijk best heb gemist na jaren meerdere paarden te hebben gehad en eigenlijk continu meer aan het werk te zijn geweest. Het is nu echt veel meer genieten 1 op 1!

Ik wil er wel even bij zeggen dat ik hem bijna volledig op de foto heb laten zetten; tot nu toe gelukkig een perfecte hals, rug en knieƫn. Deze maand zijn sprong en kogels nog. Gewoon omdat hanetred niet altijd voorkomt vanuit de hersennen maar soms ook door een zenuw die ergens beknelt zit door een wervel die verkeerd groeit bijvoorbeeld of soms door bijvoorbeeld OCD. Je wilt natuurlijk voorkomen dat er iets pijnlijks in de weg zit. %) Ik ontvang hier graag medische tips, dus als er nog dingen zijn wat ik eventueel nog kan laten nakijken.

Verder staat hij op onbeperkt ruwvoer en momenteel geef ik hem sinds kort Pavo AllSport wat extra magnesium bevat. Hij heeft ook een himalaya liksteen hangen wat opvallend genoeg sneller opgaat dan bij andere paarden (zeker 2 a 3 keer zo snel).. ik meen ooit te hebben gelezen dat dit te maken kan hebben met zout tekort in het bloed wat vaak ook weer neurologisch dus met de hersennen te maken heeft. Mocht je tips hebben over voeding ontvang ik die graag in het andere rubriek Voeding en supplementen.

Ik wil rustig aan beginnen, oefeningen in stap aan de hand. Mocht je tips hebben over training ontvang ik die graag in het andere rubriek Beweging en hoefverzorging.

Het lijkt me leuk zo alles bij te houden en hopelijk fijne resultaten te boeken. +:)+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Medische tips voor paard met hanetred!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:02

Dit is een dubbel topic, ik zet hier een slotje :-)