Ik wil in dit topic mijn ervaringen delen met jullie, en tegelijkertijd een soort dagboekje bijhouden over het herstel van deze blessure.
Eerst zal ik jullie voorstellen aan de 'patiënt' dat is mijn 7 jarige haflinger ruin genaamd Applejack (Apple)

Ruime 2 jaar geleden begon hij tijdens het rijden scheef te lopen, en kon z'n linker achter been niet goed onder de massa zetten. Rijtechnisch probleem dachten we, hij is nog jong. Maar dit bleef zo. In de wei viel er helemaal niks te zien maar zodra je iets van hem vroeg zag je steeds duidelijker dat die er echt moeite mee had en leek die ook stijvig.
Na een tijdje heb ik de dierenarts erbij gehaald, daarmee hebben we een kreupelheidsonderzoek gedaan (buigproeven) en daarop liep die inderdaad links achter slecht weg.
Een foto gemaakt, daarop was niks te zien en vervolgens ingespoten. Toen liep ie beter weg.
Vervolgens nog een echo gemaakt en daar leek een beschadiging op de tussenpees te zitten.
Advies: laseren etc. of op de wei zetten en over een jaar zien. Ik heb voor het laatste gekozen omdat hij jong was.
Na een jaar ben ik hem weer rustig op gaan pakken met voornamelijk buitenritten en dit leek goed te gaan, totdat ik het bak werk en longeren er weer bij ging pakken.
Kwam langzaam maar beter weer hetzelfde euvel naar boven.
Via stal heeft er toen een andere dierenarts naar gekeken, eerst een week antibiotica gegeven maar daar werd het niet beter van. Vervolgens een raar advies gekregen (eventueel via pb toe te lichten) maar daar kon ik me niet in vinden.
Vervolgens heb ik een osteopaat laten komen omdat ik twijfelde of er misschien niet iets in z'n rug verkeerd zat. De osteopaat kon niks geks vinden, hij was netjes los.
Via mijn moeder heb ik nog een fysiotherapeut laten komen, zij voelde spanning in z'n linker bilspier en het strekken van het heup gewricht ging wat moeilijk. Natuurlijk had het oprekken van die
Pees ook erg moeilijk.
Overleg met de dierenarts en was toch het advies om naar de kliniek te gaan, en een goede echo te laten maken (want hun apparatuur beter)
Ik zal morgen de rest posten, anders wordt het wel een hele lange post, en dan wordt het lezen denk ik voor niemand leuk